On the road again

June 27, 2022 in Sweden ⋅ ⛅ 23 °C

Efter att ha kollat väderleksprognoserna över hela Sydsverige fastnar vi för Gränna!
    Lagom långt, 28 mil, vackert väder i morgon efter att regnet dragit bort, ställplats vid golfbanan, - ja vad kan man mer begära? Vi tackar Anders och Monika och rullar iväg söderut. Motorvägarna är inte så kul men Bergslagsdiagonalen är en "vanlig" väg som förbinder E20 och E4 och som går vid norra änden på Vättern. Väldigt vackert förbi Askersund och Motala.

Väl framme vid Gränna GK får vi en alldeles egen, väldigt privat, ställplats. Jättetrevliga människor och en alldeles utmärkt sen lunch i klubbhuset. Kanske lite väl varmt, typ 32 grader, men inte läge att gnälla då värmen säkert snart är borta och att alla då kommer att klaga på kylan.

När värsta värmen lagt sig tar vi en promenad utmed banan och konstaterar att vi nästan är tillbaks i Lycksele. Banan slingrar sig genom skogen och den enda förhoppningen inför morgondagen är att de ska gå att hitta lika många bollar som man slår bort. Vi får se!