• Day 298

Islas San Blas a Cartagena

May 13, 2023 in Panama ⋅ ☁️ 28 °C

In order to travel from Panama to Columbia, we opted to sail on the Yamato. The 4-5 day trip was amazing, and probably one of the coolest experiences of our trip this far. For the first few days, we moved slowly through the San Blas Islands, a sparse archipelago of tiny desert islands inhabited by the Guna people. There we had time to relax on the beach and snorkel around amazingly biodiverse and fascinating reefs. We even saw a (harmless for humans but enormous) nurse shark. On the fourth day, we struck out across the open ocean. The waters were a bit rough, and many on board knocked-out by anti-nausea medication. But we made it to Cartagena in excellent time and we're very grateful for the whole experience! A special thanks to the ship's crew, Daniel, Catalina and Christian for taking such good care of us during the voyage!

Um von Panama nach Kolumbien zu gelangen, entschieden wir uns für eine Fahrt mit der Yamato. Die 4-5-tägige Reise war erstaunlich und wahrscheinlich eine der coolsten Erfahrungen unserer bisherigen Reise. In den ersten Tagen bewegten wir uns langsam durch die San-Blas-Inseln, ein karges Archipel winziger Wüsteninseln, die vom Volk der Guna bewohnt werden. Dort hatten wir Zeit, am Strand zu entspannen und an den erstaunlich artenreichen und faszinierenden Riffen zu schnorcheln. Wir sahen sogar einen (für Menschen harmlosen, aber riesigen) Ammenhai. Am vierten Tag brachen wir auf den offenen Ozean auf. Das Wasser war etwas rau, und viele an Bord wurden durch Medikamente gegen Übelkeit außer Gefecht gesetzt. Aber wir erreichten Cartagena in hervorragender Zeit und sind sehr dankbar für diese Erfahrung! Ein besonderer Dank geht an die Schiffsbesatzung, Daniel, Catalina und Christian, die sich während der Reise so gut um uns gekümmert haben!