Reisdag+aankomst

December 25, 2023 in India ⋅ 🌙 27 °C

Daar gaan we dan met z'n tweeën. Het zou eerst een leuke reis met z'n vieren worden, maar helaas waren voor het begin van de reis al ons halve reisgezelschap kwijt. De dappere Luna en Simon gingen dan maar met elkaar het verre India veroveren. We beginnen onze tocht vanuit het oh zo vertrouwde, altijd winderige Valburg. Vanuit daar namen we de trein maar Schiphol, daar kwamen we ons eerste obstakel tegen. We hadden in plaats van ons visum het applicatie formulier uitgeprint. Gelukkig kon Liane snel voor ons het goede uitprinten waardoor we van start konden. De eerste vlucht naar Koeweit was een feit nu. De vlucht verliep goed met wat licht vertraging. Er werd natuurlijk volop geproefd van de kerstsfeer, zo keek Luna de winterse Harry Potter en waagde Simon zich aan de kerstelijke John Wick. Eenmaal in Koeweit aangekomen aten we wat en gingen we al vrij snel door naar Mumbai India. In Mumbai hadden we langer de tijd, maar eerst moesten al onze documenten worden goedgekeurd. Gelukkig ging dat vrij vlot dus was er genoeg tijd om Mumbai Airport te ontdekken. Het was een mooi vliegveld, eerlijk is eerlijk, alleen na 5 uur daar zijn en weinig slapen waren we wel zo'n beetje op. Gelukkig was de laatste vlucht maar een korte en kwamen we al snel aan in Goa. Toen we uitstapte voelde we meteen al die hitte. Na al die stormen in Nederland gewend te zijn was dit wel een grote klap. We hadden een taxichauffeur geregeld die ons naar het hotel zou brengen, Shanu heet hij. Het was nog zo'n anderhalf uur rijden en als je denkt dat je alles op een weg hebt gezien dan heb je het mis. De honden en koeien vliegen je om de oren en echte verkeersregels heb ik niet ontdekt. Gelukkige deed Shanu dit allemaal ontwijken met maar een hand aan het stuur
    De plek van bestemming is een strand met tenten aan en op het strand waar je in slaapt. De tenten zijn simpel maar wel knus want je kan de zee horen ruisen binnen en alle dieren hoor je ook. Er was wel nog een gedoetje met de betaling van de tent maar na een hele atm leeggetrokken te hebben was dat ook goed. Op het strand hebben we nog even in de zee gezwommen en toen begonnen we al honger te krijgen. Het eten was heel lekker maar wel een beetje aan de pittige kant. Na het eten waren we wel doodop en was het dan maar tijd om de jetlag eruit te slapen. Morgen gaan we kijken naar wat hier eigenlijk te doen is en wat er mogelijk is. Het is namelijk nogal afgelegen dus is vervoer nog wel een dingetje. Oja quizvraag: hoeveel officiële talen heeft India?