Dudshagar

January 3 in India ⋅ ⛅ 30 °C

Goodmorning Vietnam!!
    Oh nee verkeerd land. Goedemorgen India. Vandaag mochten we lekker vroeg opstaan, rond een uur of 5, we werden namelijk om 6 uur al opgehaald door de bus om de Dudshagar tour te doen. De bus kwam netjes te laat waardoor we nog even in het donker op straat hebben mogen staan. Toen we in de bus zaten kwam de eerste verassing, er ging een grote groep Britten mee. Die zoals de meeste Britten op vakantie heel luid waren en geen zin hadden om te betalen. De bus reed eerst naar Old Goa, dat was deel van de tour. Alleen om 7 uur is daar nog vrij weinig te doen, gelukkig mochten we er een kwartiertje rondlopen. Omdat we er al eens geweest waren gingen we maar naar de puppies kijken. Na het kwartiertje gingen we verder met de bus. We weten beide niet hoelang we gereden hebben want we vielen in slaap, maar we stopte pas weer bij een restaurantje voor een ontbijtje. Omdat we allebei nog niet het kruidige eten aankonden bestond ons ontbijt uit voornamelijk droog brood. Na wat gegeten te hebben liepen we naar de jeeps om het Bhagwan mollem national park in te gaan. We stapte met z'n zevenen in een jeep, gelukkig zaten we niet bij de Britten. We reden een stukje tot aan de poort, daar moesten we even wachten want een stuk of 50 jeeps moesten gecontroleerd worden. Gelukkig waren er veel leuke aapjes die niet gevoerd mochten worden. Uiteraard gebeurde dat wel, uiteraard niet door ons .
    Alles was gecheckt dus we mochten gaan. Het leek wel alsof we België in reden want nog geen 10 meter in het park en we werden alle kanten op gebotst en gegooid. Zo reden we 40 minuten, door kuilen en riviertjes en met het gevoel alsof we de boksbal van de natuur waren. Toen we het eindpunt hadden bereikt moesten we nog een stuk lopen totdat we bij de waterval waren. Bij de waterval was het een grote chaos, er was een klein meertje waar meer dan 50 gillende mensen in of omheen zaten. Zeker toen er een trein langs reed gingen ze los. Wat op de plaatjes een rustgevende tour was, was in werkelijkheid een luidruchtig poedelbadje. Gelukkig was de waterval wel mooi. De weg terug was even hobbelig als de weg heen, wat wel logisch is maar niet zo prettig. We gingen direct door naar een restaurantje waar we een lunch kregen, we konden het allebei maar moeilijk verdragen. Na het eten gingen we een spice plantage tour doen. Wat er op neer kwam dat een meisje door het bungalowpark van het restaurant verschillende bomen aanwees en zei waarvoor het goed was. Na de 'plantage' tour gingen we weer de bus in om terug naar Calangute te gaan. We waren terug om half 5, dat zou betekenen dat we nog naar Anjuna konden gaan om de Flea market mee te maken. Dus we pakte een taxi richting de Anjuna Flea market. De taxi was alleen wel een lul want op een gegeven moment stopte hij en zei dat het om de hoek was. Toen we om de waren en we het aan iemand vroegen zei hij dat het nog een kwartier lopen zou zijn. Dikke neus drie bier. Dus we pakte een tuktuk die ons gelukkig wel ernaartoe bracht. De Flea market was een kleine markt waar iedereen je aansprak om iets te kopen voor een goede prijs. We waren nog nooit zo populair geweest want iedereen zei dat we hun vrienden waren. Helaas waren die vriendenprijsjes niet zo heel vriendelijk dus gaat studeren m niet meer worden. Toen we eenmaal blut waren gingen we met de taxi terug naar huis. Waar we erachter kwamen dat er in die bar, je weet wel die met die knetterharde muziek, een feest gaf met nóg hardere muziek. Op een gegeven moment waren we het zat en vroegen we om een andere kamer. Ze zeiden nog dat het om 10 uur klaar zou zijn met de muziek, maar we wisten nog van de vorige nacht dat dat niet zou gebeuren. De andere kamer was niet veel beters, de badkamer zat onder de beestjes en de ramen konden niet dicht oftewel we konden nogsteeds genieten van de muziek. We gingen om de vakantie af te sluiten nog even wat drinken en eventueel nog wat eten. Nadat we allebei een dag ziek zijn geweest kunnen we eigenlijk geen kruidig eten meer in onze buurt hebben. We sloten dan ook af met mango lassi en een pannekoek tot onze grote spijt, we hadden graag nog al het heerlijke eten willen eten alleen houden we het waarschijnlijk dan niet binnen. We gingen terug naar de kamer om te slapen en gedwongen te luisteren naar de muziek. Morgen vliegen we terug dus wordt de laatste pas als we in NL terug zijn. Aju paraplu.
    De quizvraag van vandaag is: vinden we dit een leuk hotel?
    Nee grapje das te makkelijk. De echte vraag: waarvan is de lokale sterke drank gemaakt?