• Day 35

Eco Lodge Selemadeg - Sanur

March 20, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Met een zwaar gevoel werden we wakker vanmorgen... We moeten vandaag deze prachtige plek verlaten en terug naar Sanur. Deze stek is echt een aanrader voor iedereen die Bali gaat aandoen!

Na het ontbijt, afscheid genomen van de keukenstaf en naar de receptie gegaan voor t financiële plaatje. Ondanks dat de rekening behoorlijk was, mag je niet zeker niet klagen, als je terugleest op de rekening wat je er allemaal voor hebt gehad! Eén van de medewerkers tovert ergens onze scooters vandaan (hadden we aan t begin op t smalle pad achtergelaten, weet je nog? En daarna niet meer gezien!) en weg zijn we!

Weer die hele slechte weg terug naar de hoofdweg, maar mét de mooie rijstvelden om ook naar te kijken! De scootermeneer had ons gevraagd om 12 uur in Sanur te zijn, omdat de volgende toeristen alweer staan te trappelen om op pad te gaan! De reis gaat gestaag, dus dat komt goed... We komen helaas ook weer in de drukte van de grotere plaatsen terecht en het verkeer is de bekende "harmonieuze chaos" die we gewend waren van het begin van deze vakantie. Gewoon met het verkeer meestromen en niet bang of terughoudend zijn. Laten zien wat je wilt en dan houdt iedereen rekening met elkaar.

Onderweg zelfs een paar "files" gehad! De eerste was voor een defecte vrachtwagen waarvan de aandrijving het had begeven (cardan as lag er los onder) Bij dit gevaar stond een man het verkeer te waarachuwen door met een palmtak te zwaaien! Ook een manier!! En later lag er een enorme vrachtwagen op zn kant in een soort greppel. Probleem was dat de helft van het gevaarte nog boven onze weghelft hing.... Het is eigenlijk net als in Nederland! Daar hoor je op de verkeersinformatie ook als oorzaak van een file, een defecte vrachtwagen of een gekantelde vrachtwagen!!

Eenmaal in Sanur zien we iets bekends: de avondmarkt! We zijn er dus bijna! Rond 11.30 uur zetten we de scooters na 650 kilometer rijden over dit prachtige eiland, voor de laatste keer stil! Dit is wel een "high-five" waard! De Villa by the Sea (ook ons eerste adres) waar we nu zijn is vol, maar de meesten gaan uitchecken. Ambon de huismeester komt even gezellig een praatje maken en even later nemen we voor 1 nachtje onze intrek in de bovenste kamer. Ook mooi, maar niet zo mooi als de eerste kamer die we hier hadden! Ondertussen komt de scootermeneer zijn eigendommen terughalen en stelt als enige vraag : "zitten de helmen erin?" Verder hoeven we geen papierwerk te doen of een rondje rond de scooter te lopen voor eventuele schade.... Lekker makkelijk...!

Snel omkleden en naar t strand. Lekker een lunch gegeten met 1 (nou vooruit 2 dan) Bintang biertje(s) erbij. Ter plekke een paar strandbedden gehuurd en eigenlijk de rest van de middag niet meer vanaf gekomen. Behalve voor een stukje zwemmen en een toiletbezoek (Bintang biertjes hè...!) De golven in de verte zijn enorm! Veel hoger dan 2 weken geleden. Maar op t strand merk je daar niet veel van omdat zo'n 100 meter voor de kust een lange zandbank ligt, waar de golven op breken.

Overigens zijn er al een aantal mensen die ons hebben gezegd dat Gili Trawanan (het eiland waar we morgen naar toe gaan), erg druk is en bekend staat als party eiland! Nét iets voor ons!! We kunnen nu niets meer wijzigen aan de boeking, dus we zien we wat t wordt. Tot nu toe zijn we eigenlijk erg weinig toeristen tegengekomen omdat t nog het begin van het seizoen is...

Eventjes douchen en van plan via de strandboulevard naar de avondmarkt te lopen. De lucht is echter pikzwart en het bliksemt boven de zee. Dat voorspelt niet veel goeds... Uiteindelijk treffen we een heel leuk tentje aan met een leuk menu, dus we laten de avondmarkt voor wat ie is en schuiven hier aan tafel. Ik nam de eend en Talin nam Rendang (rundvlees gerecht). Heel romantisch op t strand met in de verte het onweer. Toch begon t hier ook te plenzen, maar dat duurde maar 20 minuten ofzo. Na het eten toch doorgelopen naar de avondmarkt, die we met enige moeite hebben gevonden. Even het ontbijt voor morgen ingeslagen en teruggelopen naar t hotel. Talin heeft ook nog een aantal placemats gekocht waar keihard voor onderhandeld is... Morgen weer vroeg uit de veren, want om 08.15 uur staat de transferbus naar de boot er (als t goed is...)