Casperia naar Il Fienile di Orazio

June 23, 2018 in Italy ⋅ 🌧 19 °C

We zullen er toch aan moeten geloven.... Weer een wandeltocht! Vannacht weer slecht geslapen vanwege de honden en algehele malheur... Geen goed begin... Maar de wekker gaat onverbiddelijk om 0730u en direct wordt collectief door ons besloten dat we nog ff blijven liggen... Na een wat uitgebreider ontbijt dan gisteren (er zijn nu ook croissants en appels), staan we om stipt 09.00u (het lijkt wel een Zwitsers uurwerk) aan de Porta Roma aan de buitenmuur van Casperia. Eerst nog ff boodschappen doen bij de lokale Conad. We slaan 2 stuks 1,5l water in, een pakketje vage koeken en laten het meisje van t brood 2 salami broodjes in elkaar sleutelen. Dan gaat t echt beginnen! De eerste kilometer is zowaar asfalt! En bergaf! Yeeeh! Uiteindelijk komen we toch weer in de vertrouwde mix van gras, gruis en stenen terecht.

Hoewel we best wel weer moeten klimmen en dalen, is het niet zo heftig als eergisteren. Ander bijkomend voordeel is dat t redelijk bewolkt is en dus ook niet zo idioot warm! Dat alles draagt bij aan de feestvreugde! De eerste kilometers worden gretig onder de zolen doorgeharkt en we voelen ons eigenlijk prima! Wie had dat verwacht!?! We komen zelfs door een dorpje en daar hebben we voor maar liefst € 1,80 een Capuccino en een koffie gedronken!

Het gaat weer lekker omhoog en nu maken we ook de 1e fout van vandaag: we missen weer een afslag.... Soms weet je niet meer, waar je nou daadwerkelijk bent op de routebschrijving. Is dit nu een tweesprong, of niet? Is dat nu gewone begroeiing of zie ik daar toch prikkeldraad onder? Dat soort vragen beheersen onze dag, want 1 misser en je kunt zomaar weer 500m terug! Meestal hebben we houvast aan de wit-rode markeringen, maar die zijn op voor ons cruciale punten, niet zo duidelijk....

Op een boomstam de broodjes salami gegeten, die bijzonder smaakvol blijken te zijn. De "vage koeken", blijken mini-pizza's en die gaan er ook lekker in! De rugzak die we bij de Lidl voor € 15,= hadden aangeschaft, blijkt alle waarde naar zn geld te zijn. Het zag er zeer profi uit, maar inmiddels begint alles te scheuren en steekt t metalen frame gemeen bij iedere stap tussen mn schouderbladen. Goedkoop is ook nu weer: duurkoop.... Gewoon maar weer verder. We lopen vaak door een bos en nu ook weer, tot ik een sterk geritsel hoor. Nu hoor je wel vaker geritsel en dat blijkt dan een hagedisje te zijn die maakt dat ie wegkomt, maar dit is anders.... Ik doe nog een paar stappen naar voren en hoor dan een enorme grom, nog meer geritsel en zie links van mij een wild zwijn wegrennen! Talin schrok heel erg, want zij dacht dat t een beer was! Goed: toch wat wild gezien deze vakantie!

We lopen lekker verder en op een gegeven moment lopen we op een vrij smal bospad en wat schetst onze verbazing: staan we ineens oog in oog met een paard! Staat midden op t pad en kijkt ons bedachtzaam aan. Het keert toch om en loopt de komende paar honderd meter voor ons uit! Iedere bocht die we nemen, zien we de kont van t paard weer! Tot een bruggetje komt en het paard rechtsaf slaat waar wij rechtdoor moeten.

Het gaat nog steeds lekker! We moeten dan naar links op een "smal pad".... die optimistische benaming was t begin van een ware jungle tocht waarbij een kapmes geen overbodige luxe was! Dat pad duurde best nog wel lang en we voelden ons al een stuk minder fris toen we er weer uit kwamen.... Goede nieuws is dat het eind in zicht begint te komen! Nog even doorzetten! Talin is t behoorlijk zat, maar ik moet zeggen dat ik me nog redelijk fris voel! Inmiddels aangekomen op de bestemming en daar wachtte ons een biertje en gastvrije mensen. De kamer is eenvoudig maar goed en het schijnt hier allemaal biologisch te zjjn, helemaal in t straatje van Talin! We hebben toch weer zo'n 20km in de benen! Morgen een lekkere rustdag. Hopen dat ik de F1 van Frankrijk nog kan zien!