Rustdag Il Fienile di Orazio

June 24, 2018 in Italy ⋅ ⛅ 22 °C

Lekker een dagje niets doen op de boerderij. Na een heerlijk ontbijtje, zijn we met de boer mee gegaan om te "helpen", of beter gezegd, zo min mogelijk in de weg lopen, bij het voeren van de varkens en de ezels. De varkens lijken wel uitgehongerd en vallen op de trog aan als ware het oorlog! De ezels zijn iets genuanceerder in hun voedsel inname. Wat ze te eten krijgen is te ranzig voor woorden trouwens. Een mix van bonen, graan en een soort stof. Dat alles is tot een vieze brei vermengd met water...

Daarna zijn de geiten aan de beurt. Zij dienen te worden gemolken en zo te zien aan de borsten van de dames, komen we geen moment te vroeg! Ze schieten het melkershok binnen waar ze in een soort Middeleeuws martelwerktuig worden vastgezet om de melkpomp aan te sluiten. Er wordt per dag zo'n 10 liter melk geproduceerd door de aanwezige dames en daarvan kan 1 á 1,5 kilo kaas van gemaakt worden.

Zo, hierna is t tijd voor ontspanning. Talin met een boek en ik met Netflix. Om 16u begint de F1 van Frankrijk. Godzijdank werkt mn Ziggo app feilloos en kan ik Max naar een prachtige 2e plek zien rijden! Vlak na de race begint t behoorlijk te regenen bij ons! Oh ja, Talin heeft ook nog het zwembad uitgeprobeerd. Heel klein badje, maar wel lekker volgens haar!

Inmiddels hebben we ook buren gekregen en zij doen ongeveer dezelfde route als wij en zullen morgen ook in hetzelfde hotel weer verblijven. We konden ook morgen kiezen uit 2 routes. Na wat wikken en wegen hebben we gekozen voor de wat geleidelijke route. Qua stijging- en dalingsmeters nagenoeg hetzelfde als de alternatieve route, maar wat meer over de dag verspreid.

We voelen ons eigenlijk best goed! Nagenoeg geen spierpijn, dus we zijn in een betere conditie dan we zelf dachten!! 😁