Le Mole sul Farfa naar Rome

June 27, 2018 in Italy ⋅ 🌬 27 °C

Niet zoveel te vertellen vandaag eigenlijk. Tis een reisdag van onze agriturismo naar de B&B in Rome. We hebben afgesproken dat Stefanno ons en de Engelse vrienden om 11.30u naar het station rijdt. Das ongeveer een half uurtje. Dus relaxte ochtend, die lezend wordt doorgebracht.

Om stipt 11.30u stappen we in de auto en hebben een gezellige rit naar het station. Stefanno is een onvervalste kletskous die, vol trots, over zijn agriturismo en de opgravingen vertelt. En trots mag hij zijn!

Bij het station snel kaartjes gekocht en afscheid genomen van Stefanno en onze Engelse vrienden, want onze trein vertrekt binnen een paar minuten! De treinrit zelf is zonder noemenswaardige evenementen en we waren zo rond 13.30u op het station in Rome. Eerst maar ff een lunch scoren. Dat kan aan de overkant van het station. Tijdens het eten proberen we uit te vinden hoe het openbaar vervoer werkt. Met de bus is mogelijk, maar wel heel erg veel stops en daar hebben we niet veel zin an, dus toch maar taxi. Voor € 15,- staan we een klein half uurtje later voor de deur van onze B&B.

Wederom iets moois! De deur doet anders vermoeden, maar aan de andere kant ervan een prachtige, ruime tuin met zwembad. De uitbaatster spreekt een beetje Engels en maakt ons met veel bombarie duidelijk dat er 2 deuren zitten tussen onze kamer en de gang én daar doet ze ook nog een matras tussen zodat we gerust "kissie, kissie" kunnen doen.... 😂

Strakjes lekker eten en morgen de hele dag rondsjouwen in Rome!