Dag 3: Sluchsee en Freiburg

June 30, 2020 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

Beter geslapen, dat dan weer wel! Helaas had ik de op de kamer aanwezige wekkerradio ook ingesteld, maar dat ding maakt me een partijtje pokkeherrie!! Niet meer doen dus.... Opstaan en een ontbijtje. Douchen doen we vanavond wel weer, want er staat een hele dag in het zadel op het programma. Talin had een tweetal broodjes met kaas achterover gedrukt bij het ontbijtbuffet (waar we uiteindelijk gewoon voor betaald hadden natuurlijk....) en die verdwenen in de rugzak die op zijn beurt weer in de koffer van de Triumph verdween. Het doel was namelijk: Sluchsee en daar moet gezwommen worden!

Nadat we de motorkoffers enigzins opnieuw hadden ingedeeld, reden we weg. Het was zwaar bewolkt en best fris! We gingen uiteraard de "bergen" in en dat scheelt zomaar 5 to 7 graden! We reden in zuidelijke richting en de wegen waren gewoon schitterend! De rit ahdden we de avond ervoor op de website "Kurviger.de" in elkaar geknutseld en op de Tomtom gezet. Deze site is een aanrader! Alles klopte perfect! We kunnen niet vaak genoeg zeggen hoe mooi het hier is om te rijden. En rustig! Sommige stukken kom je letterlijk niemand tegen!

Via de Titisee kwamen we uiteindelijk bij het hoofddoel voor vandaag, de Sluchsee. Het was echter nog steeds bewolkt, met hier en daar wat zon, maar ook veel wind. En van stranden hadden ze hier ook nog niet gehoord, dus de bikini en "mankini" bleven in de rugzak en we hebben onder het genot van een kopje koffie onze broodjes soldaat gemaakt. Na hier ven gezeten te hebben, weer op de motor geklommen en een stukje op de roemruchte B500 gereden. Brede weg met veel bochten die bekend is onder motorrijders. Er wordt hier vooral hard gereden. Wij vinden lekker stevig doorrijden heerlijk, maar hier worden snelheden gehaald die op een circuit thuishoren, dus niets voor ons. Omdat het zo populair is, is het meestal ook erg druk. Dat viel vandaag wel mee. We zijn ook nog langs Todtnau gekomen waar we een jaar 3 à 4 geleden met Rob en Karen een week motor hebben gereden. Op het leuke plein in het dorp een heerlijk ijsje gegeten en uiteraard Rob en Karen wat foto's gestuurd.

Tijdens de koffiepauze hebben we een kort stukje op de navigatie geplot tot Schauinsland. Daarna zagen we dat er maar 1 weg naar Freiburg ging en die leek op een weg met veel bochten. Nou, dat hebben we geweten! Het leek wel of op het navigatiescherm een bord spagetti was omgekeerd, zoveel bochten en haarspeldbochten!!! Een waar paradijs met prachtig asfalt én niet druk!! In Freiburg aangekomen, moesten we door de stad wat niet zo heel leuk was, ondat het inmiddels zonnig was geworden en dus ook warm!! Veel stoplichten en wegwerkzaamheden onderbraken onze flow. Voor 1 van de stoplichten stond Talin een beetje naar rechts en daardoor werd het voor fietsers moeilijk om erlangs te rijden. Ineens hoorde ik: "mooie motoren hoor!" In het Nederlands dus! Het leek op een Nederlandse student ofzo, die zijn landgenoten had herkend aan het nummerbord.... Je komt de Hollanders ook overal tegen... Na veel gedoe uiteindelijk uit Freiburg gekomen en op de navigatie een kronkelige route naar het hotel uitgestippeld. Daar kwamen we om 1645u aan.

Bij aankomst afgelopen zondag hadden we een vrijkaart gekregen voor openbaar vervoer én het zwembad! Dus de bikini en mankini aangetrokken en in de auto ernaar toe. Volgens Google was het bad tot 20u open, maar daar aangekomen was er niets te bekennen en de poorten zaten op slot. Nader onderzoek op de gemeente site leerde ons dat ze het bad voor de rest van 2020 gesloten hebben. Zal wel iets met een dingetje als Corona te doen hebben. Teleurgesteld naar het hotel terug, gedouched en naar de eetzaal. Daar met de vaste Nederlandse gasten gegeten en gezellig zitten praten. We zijn eens een keer de jongsten in het gezelschap! Das ook wel weer eens leuk! Omdat we vandaag bijna niet hebben gelopen, na het eten de wandelschoenen weer aangetrokken voor een lekkere wandeling. Deze keer niet zo lang, want ik had 3 bier op (zware benen) en Talin was toch ook best moe.

Morgen een rit die we zondag bij aankomst al in elkaar hebben geschroefd. Lengte ongeveer 220km. Vandaag was ongeveer 265km!