A 8-day adventure by Hans Read more
  • -kilometers
  • Dag 1 de heenreis!

June 27, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 26 °C

Een beetje vroeg dit jaar, maar deze week gaan we als vakantie lekker een weekje motorrijden in het Zwarte Woud. Terwijl we verleden week een tropische week hebben gehad in Nederland, zijn de vooruitzichten voor deze week een stuk minder florisant. Zolang het maar droog is (wordt zeker niet gegarandeerd) en de warmte meevalt, dan maakt het ons niet veel uit!

Enniewee, om hier te komen, moesten we een aanhanger hebben en die mochten we gelukkig lenen van Rob en Karen. Zaterdagmorgen eerst Zenna naar haar vakantie adres gebracht, de Woefhoef in Willemstad (NL). Ze vindt het geweldig daar en we laten haar altijd met een gerust hart achter in de wetenschap dat zij net zo'n leuke vakantie gaat hebben als wij! Toen naar Hoeven, naar Rob en Karen dus. Zij laten op dit moment een prachtige overkapping neerzetten achter in hun tuin, dus er was weer genoeg te zien en te bespreken!

Thuis gekomen met de aanhanger direct de motoren erop gezet en dat ging soepeltjes. We mogen de aanhanger met de motoren zaterdagnacht in de loods van buurman Rick zetten. Buurman Rick, zijn vrouw Bianca en hun 2 kinderen zijn naast ons bezig om hun recent aangekochte huis grondig te verbouwen. We hebben nu al een prima band met ze en zijn blij dat we wederom zulke fijne buren hebben!!

Zondag breekt aan en we halen de aanhanger uit de loods. De reis kan beginnen. De reis verloopt probleemloos, dus daar zal ik jullie niet verder mee vermoeien. Om 1630u kwamen we aan in Zell am Harmersbach en werden vriendelijk begroet door de receptionist met mondkapje. Oh ja, dat is hier verplicht!! Wel even aan wennen....

De motoren en de aanhanger kunnen we achter het hotel parkeren, dus dat is ook snel geregeld. De kamer is eenvoudig, maar schoon en prima toereikend. Na een lekkere douche gaan we naar het restaurant (met mondkapje) om te eten, want we hebben beste trek gekregen!

Daarna op de kamer een route voor morgen in elkaar geflanst terwijl het begint te storten van de regen..... Ben benieuwd of we morgen kunnen rijden. De vooruitszichten zijn voorzichtig optimistisch....

• Dag 2: Zomaar een ronde

June 27, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 26 °C

Talin had erg slecht geslapen vannacht en was dus gebroken vanmorgen. Ze ging maar niet mee ontbijten, dus ging ik alleen naar beneden. Daar werd mij vriendelijk doch dringend verzocht een mondkapje op te doen, die uiteraard nog op de kamer lag. Dus weer terug.... Lekker ontbijtje met een bakkie koffie gedaan en toen toch maar Talin eruit gehaald. Het was inmiddels al 9 uur!

Om toch een beetje wakker te worden heeft Talin snel een bakkie koffie beneden gedaan. De schoonmaakster schoot haar aan of ze al kon beginnen aan de kamer. Tuurlijk, Hans zit toch op het balkon. Dus stond er plots een schoonmaakster voor mn neus. Een bijzonder aardige en kletsgrage tante die vertelde helemaal verliefd te zijn op onze (met name die van Talin) motoren. Ze had zelf ook motor gereden (Honda Shadow 250. Chopper model) maar die heeft ze verkocht toen de kinderen kwamen en sindsdien niet meer gereden. Maar het kriebelde nu toch wel weer!

Ze verteld ook dat we een hele mooie route konden rijden naar Schönberg. "Dan moet je daar links en daar rechts en dan over de rotonde, bla, bla, bla".... Ik was het spoor bijster, maar klonk als een erg leuke route. Dus toch maar proberen te vinden op de tomtom. Dat leek te lukken en na wat twijfel of we wel zouden gaan (het weer nodigde niet erg uit), toch ons in het harnas gehesen en naar de motoren. Daar begon het natuurlijk te regenen! Doorzetten en na 3 minuten was het weer droog....

We zijn naar Bad Peterstal Griesbach gereden via de provinciale weg. Die was ook al lekker bochtig, dus de stemming zat er meteen goed in! Daarna ging de weg over in een kleinere varian die bekend staat als de L94. Wat een prachtige weg is dit zeg! Bochten, bochten, bochten.... heerlijk! Via Nordach weer naar Zell am Harmersbach afgezakt, waarna we uiteindelijk de aanbevolen weg van de schoonmaakster naar Schönberg namen. Ze heeft geen woord teveel gezegd! Prachtig gewoon! Op een gegeven moment zagen we een mooie weg links die naar een kasteel zou voeren. Die werd wel heul erg steil, was smal en er kwam ook nog een grote vrachtwagen achteruit de berg af. Dat was een beetje teveel van het goede en Talin wilde keren. Maar ja: met zo'n 15% hellingshoek omdraaien op de motor op een weg die 5 meter breed is, is geen sinecure. Mij lukte het wonderwel en nadat ik mijn motor op een veilige plek had geparkeerd, omhoog naar Talin gesprint en haar motor over genomen. Ondertussen kwam de bewoner waar Talin haar brommer zo'n beetje in de tuin had geparkeerd een praatje maken. Over timing gesproken.... ;-) Hij zei dat we daarheen konden en daarheen en dat je daar koffie kon drinken en dat dat leuk was, etc... En ondertussen stond ik met 200kg motor op een helling van 15% te hannessen. Talin vluchtte naar boven want er moest weer eens geplast worden. De man keek haar na en vroeg mij wat ze ging doen. Ik zei: "pipi machen im wald". Nou ja zei hij, ze mag ook op mijn toilet in huis eventjes hoor! Ik dat via de intercom doorgegeven, maar de sluizen waren al geopend, dus geen weg meer terug. Ik bedankte de man vriendelijk...

We vervolgden onze weg en langs prachtige routes streken we in Offenbach neer voor een lunch. Leuke stad en een prima lunchadresje waar we Flamkuchen (Talin) en Spätzle met een kleine schnitzel voor mij hebben gegeten. Plan was om daarna weer naar Zell am Harmersbach terug te keren, maar we kwamen weer op de kruising terecht waar we rechtsaf naar Lahr konden gaan en omdat het zo'n mooi stuk was, hebben we dat weer gedaan. Helaas waren er deze keer een paar vrachtwagens die het tempo drastisch verlaagden, maar het was toch wel lekker.

Uiteindelijk thuis aangekomen en de wandelschoenen aangetrokken voor een lekkere wandeling in de omgeving. Heerlijk gelopen door de bossen en in het dorp nog een ijsje en een bakkie koffie gedaan. Het begon weer te plenzen, maar nu schijnt de zon alweer. Kortom, we hebben erg geluk gehad met het weer en het was een onverwacht mooie dag voor zowel motorrijden als wandelen.

Oh ja, de laatste foto kregen we vandaag door geappt van de Woefhoef waar Zenna logeert! Ze heeft al wat speelkamaraadjes gevonden! Over haar dus ook geen zorgen...

Dag 3: Sluchsee en Freiburg

June 30, 2020 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

Beter geslapen, dat dan weer wel! Helaas had ik de op de kamer aanwezige wekkerradio ook ingesteld, maar dat ding maakt me een partijtje pokkeherrie!! Niet meer doen dus.... Opstaan en een ontbijtje. Douchen doen we vanavond wel weer, want er staat een hele dag in het zadel op het programma. Talin had een tweetal broodjes met kaas achterover gedrukt bij het ontbijtbuffet (waar we uiteindelijk gewoon voor betaald hadden natuurlijk....) en die verdwenen in de rugzak die op zijn beurt weer in de koffer van de Triumph verdween. Het doel was namelijk: Sluchsee en daar moet gezwommen worden!

Nadat we de motorkoffers enigzins opnieuw hadden ingedeeld, reden we weg. Het was zwaar bewolkt en best fris! We gingen uiteraard de "bergen" in en dat scheelt zomaar 5 to 7 graden! We reden in zuidelijke richting en de wegen waren gewoon schitterend! De rit ahdden we de avond ervoor op de website "Kurviger.de" in elkaar geknutseld en op de Tomtom gezet. Deze site is een aanrader! Alles klopte perfect! We kunnen niet vaak genoeg zeggen hoe mooi het hier is om te rijden. En rustig! Sommige stukken kom je letterlijk niemand tegen!

Via de Titisee kwamen we uiteindelijk bij het hoofddoel voor vandaag, de Sluchsee. Het was echter nog steeds bewolkt, met hier en daar wat zon, maar ook veel wind. En van stranden hadden ze hier ook nog niet gehoord, dus de bikini en "mankini" bleven in de rugzak en we hebben onder het genot van een kopje koffie onze broodjes soldaat gemaakt. Na hier ven gezeten te hebben, weer op de motor geklommen en een stukje op de roemruchte B500 gereden. Brede weg met veel bochten die bekend is onder motorrijders. Er wordt hier vooral hard gereden. Wij vinden lekker stevig doorrijden heerlijk, maar hier worden snelheden gehaald die op een circuit thuishoren, dus niets voor ons. Omdat het zo populair is, is het meestal ook erg druk. Dat viel vandaag wel mee. We zijn ook nog langs Todtnau gekomen waar we een jaar 3 à 4 geleden met Rob en Karen een week motor hebben gereden. Op het leuke plein in het dorp een heerlijk ijsje gegeten en uiteraard Rob en Karen wat foto's gestuurd.

Tijdens de koffiepauze hebben we een kort stukje op de navigatie geplot tot Schauinsland. Daarna zagen we dat er maar 1 weg naar Freiburg ging en die leek op een weg met veel bochten. Nou, dat hebben we geweten! Het leek wel of op het navigatiescherm een bord spagetti was omgekeerd, zoveel bochten en haarspeldbochten!!! Een waar paradijs met prachtig asfalt én niet druk!! In Freiburg aangekomen, moesten we door de stad wat niet zo heel leuk was, ondat het inmiddels zonnig was geworden en dus ook warm!! Veel stoplichten en wegwerkzaamheden onderbraken onze flow. Voor 1 van de stoplichten stond Talin een beetje naar rechts en daardoor werd het voor fietsers moeilijk om erlangs te rijden. Ineens hoorde ik: "mooie motoren hoor!" In het Nederlands dus! Het leek op een Nederlandse student ofzo, die zijn landgenoten had herkend aan het nummerbord.... Je komt de Hollanders ook overal tegen... Na veel gedoe uiteindelijk uit Freiburg gekomen en op de navigatie een kronkelige route naar het hotel uitgestippeld. Daar kwamen we om 1645u aan.

Bij aankomst afgelopen zondag hadden we een vrijkaart gekregen voor openbaar vervoer én het zwembad! Dus de bikini en mankini aangetrokken en in de auto ernaar toe. Volgens Google was het bad tot 20u open, maar daar aangekomen was er niets te bekennen en de poorten zaten op slot. Nader onderzoek op de gemeente site leerde ons dat ze het bad voor de rest van 2020 gesloten hebben. Zal wel iets met een dingetje als Corona te doen hebben. Teleurgesteld naar het hotel terug, gedouched en naar de eetzaal. Daar met de vaste Nederlandse gasten gegeten en gezellig zitten praten. We zijn eens een keer de jongsten in het gezelschap! Das ook wel weer eens leuk! Omdat we vandaag bijna niet hebben gelopen, na het eten de wandelschoenen weer aangetrokken voor een lekkere wandeling. Deze keer niet zo lang, want ik had 3 bier op (zware benen) en Talin was toch ook best moe.

Morgen een rit die we zondag bij aankomst al in elkaar hebben geschroefd. Lengte ongeveer 220km. Vandaag was ongeveer 265km!

Dag 4: Freudenstad en Triberg

July 1, 2020 in Germany ⋅ 🌧 20 °C

Vandaag een wat korter verslag. Tis al laat als ik dit schrijf en morgen weer vroeg op. Met oud en nieuw wordt t weer laat, dus...... ;-)

Het was prachtig zonovergoten vanmorgen toen we opstonden, dus goede zin! Na een klein ontbijtje op de brommer geklommen en de mooie route tegemoet gereden! We gebruiken het programma Kurviger.de of MyDrive van Tomtom en dat levert meestal erg mooie routes op. Vandaag is geen uitzondering, hoewel de machine op een gegeven moment hapert en Tomtom niet meer weet welke kant we op moeten. Dan toch maar good old Google maps erbij gehaald en ter plekke wat anders verzinnen.

Onderweg een kopje koffie gedaan en de lunch hebben we gebruikt in Hardt. Op het menu stond o.a. een Strassburger, daar had ik wel zin in! Ik dacht dat het een soort lokale hamburger zou zijn, maar "helaas", was het een bordje met reepjes ham, reepjes kaas, gesnipperde augurk en een sausje. Op de hoeken van het bord lagen schijfjes tomaat. Als je al deze ingrediënten op een broodje zou doen, heb je alsnog een Hamburger natuurlijk! Maar de "Strassburger" is dus een verwijzing naar het nabij gelegen Strassbourg, nét over de grens.....

Tijdens 1 van de vele plaspauzes kon ik het moment niet weerstaan en heb ikTalin op de gevoelige plaat vastgelegd, tijdens "het werk". Aan jullie om op de laatste foto te ontwaren waar ze zit... ;-)

Zoals gezegd hebben we toch een stuk route ter plekke verzonnen, omdat Tomtom ff de weg kwijt was. Dat voerde ons naar Triberg, "bekend" om 's werelds grootste koekoeksklok. Het hele dorp is vergeven van de koekoekklokwinkels! We hebben hier nog een bakkie gedaan en toen via de roemruchte B500 via Schönwlad en Furtwangen weer een weg naar huis gevonden, Maar wat voor een weg!! Prachtig gewoon. Ik weet het: ik blijf in superlatieven praten, maar het is hier ook echt zo mooi!!

Thuis aangekomen hebben we nog een keer op internet gekeken of het zwembad echt niet open was en kwmane er toen tot onze schaamte achter dat we in 1e instantie naar een zwembad in een naburig dorp hebben gekeken. Het zwembad "bij ons" was wel gewoon open! En aangezien we het best warm hadden, hebben we maar weer de zwembroek uit de kast getrokken en daar naar toe gereden. Maar eerst de hotelier uitgezwwaid op zijn klassieke Moto Guzzi met zijspan! Het bleek een zeer mooi buitenbad te zijn, compleet met glijbaan en duiktoren! Even heerlijk gezwommen en daarna naar het hotel. Lekker gegeten en een route voor morgenin elkaar geknutseld. Nog even afwachten wat het weer gaat doen, want net heeft het weer geregend.... We gaan het zien!

Dag 5: Offenburg

July 2, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Sorry, maar vandaag is er eigenlijk ook niet zoveel te melden... We werden vanmorgen gewekt door een enorme plensbui en de vooruitzichten lieten niet veel goeds zien voor vandaag. Het besluit was daarom snel genomen: we gaan een dagje Offenburg doen. Deze stad ligt in de buurt van Zell am Harmersbach waar we deze week ons hoofdkwartier hebben opgeslagen.

Bij aankomst hebben we een soort vrijkaart gekregen voor o.a. het openbaar vervoer, dus togen we met die kaart in de hand naar het station. Da's ongeveer 50 meter lopen, dus das alvast een meevaller. Het spoorboekje ziet er doodsimpel uit, vanwege het enkele spoor dat Zell am Harmerbach rijk is. Iedere 44 minuten na het heel vertrekt de trein. Overstappen in Bieberach (ook al zo'n enorm station... NOT!) en ongeveer 40 minuten later ben je in Offenburg.

Dit is een leuk provinciestadje met flink wat winkels en horeca. De chef uitrustingen en kleding (Talin dus) had opgemerkt dat je als man niet met maar 2 korte broeken leven kan, dus moest er minimaal een derde bij komen. Maar eerst liepen we bij de Intersport binnen en daar heeft Talin een paar nieuwe wandelschoen gescoord die we hebben laten wegzetten om later op te halen. Aan de overkant van de straat was een kledingzaak (Mustang) en daar zagen we de gewilde korte broek voor mij. Ook liep ik tegen een paar schoenen aan die mij heerlijk zaten. Degenen die mijn voeten kennen, weten dat deze zich niet zomaar iets laten aanmeten. Dat moet vooral breed en hoog zijn én orthopedische zooltjes kunnen huisvesten. Dit paar had alle voornoemde elementen en werden dus ook aan de buit toegevoegd.

We hadden trek in een bakkie, dus ergens neergestreken voor een kopje koffie en een koek. Bij de juwelier op de hoek zag Talin een mooie ring. Aangezien het vakantie is en ik dol op haar ben, heb ik die voor haar gekocht.

Talin had ook een beetje hoofdpijn, maar was de pillen vergeten, dus even naar de Duitse Kruitvat. Nadat er een hele mand was gevuld met allerhande spullen, vroegen we een winkelmeisje waar de hoofdpijntabletten stonden, omdat die niet te vinden waren. Blijken die uitsluitend door apothekers te mogen worden verkocht!! Een heleboel zooi later, maar zonder hoofdpijntabletten kwamen we de winkel weer uit.

Aan de overkant nog in een andere winkel binnengestapt en wat schetst onze verbazing, hier hadden ze ook korte broeken!! Dus nóg 1 gekocht. Voor de lunch zijn we bij een Pizzeria gaan zitten en daar een veel te zware lunch gedeeld. Inktvisringen en een Pizza Fungi. Zo'n beetje naast de Pizzaria was een apotheek gevestigd, dus hier de hoofdpijntabletten gekocht.

Verderop in de straat zat een outdoorwinkel (ala Bever Sport). Aangezien we toch weer (wanneer t weer kan) wat verdere reizen willen maken, wilde Talin al langer een goede rugzak hebben. Een zeer ter zake kundige Rugzakkoloog heeft ons de diverse modellen laten zien en alle functionaliteiten uitgelegd. We verlieten de zaak met een heel mooi exemplaar die ons op vele reizen gaat vergezellen.

Het was mooi geweest en om 15.12u zaten we weer in de trein terug naar huis. In Bieberach overstappen, maar daar bleek je dus een half uur te moeten wachten. Achter een bosje stond ook een bus waar alle inheemsen naar toe stroomden, dus daar maar even gaan kijken. Ook die ging naar Zell am Harmersbach en vertrok..... nu! Mooi!! Dus we zijn vandaag lekker vroeg terug in het hotel en hebben nog een hele avond .Weersverwachtingen voor de komende twee dagen zijn erg goed (verandert overigens per uur hier....) dus morgen weer eens een motorverslag voor jullie.

Op de foto een deel van de buit van vandaag.

Dag 6: Baden Baden, B500

July 3, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Vandaag weer motorrijden!! Yeeeeh!! Gisterenavond hebben we overigens nog een wandeling van 9km gemaakt na het eten. Pittig, maar lekker!!

We hebben een mooie route in elkaar gegooid en na een licht ontbijtje hebben we de Tomtom opdracht gegeven ons al het moois te laten zien. Het eerste deel was al erg leuk en mooi. Kleine weggetjes die meanderend naar boven, danwel naar onder draaien, waarbij het lijkt alsof je geen 50 meter rechtuit rijdt.

Juliie moeten ons vergeven, dat we niet alles meer kunnen reproducreren waar we allemaal geweest zijn, temeer omdat je een route op de PC uitwerkt, maar dit in de praktijk soms niet helemaal klopt! Vandaar ook dat de route uitzetters van MC de Fendert, nadat ze de route hebben uitgewerkt op de PC, eerst helemaal rond rijden om te zien of alles klopt, voordat je 30 man de verkeerde kant opstuurt. Want dan zijn de rapen pas écht gaar!

Enzo geschiedde vandaag wederom. Onwaarschijnlijk mooie route gereden, die op een gegeven moment een hickup tegen komt, waar we echt omheen moeten proberen te komen. Lukt niet altijd en dan vertrouwen we op Google Maps om ons een beetje in de goede richting te krijgen. Vaak plannen we dan live op de Tomtom een nieuwe route. Bijvoorbeeld een weg die plotsklaps overgaat in een onverhard grindpad. Even doorzetten, want het kan zijn dat dit een tijdelijk iets is, maar na 1km vinden we het wel genoeg en keren om.

We dronken vrij laat nog een bakkie ergens, waar een gastdame erg mierenneukerig deed over de 1,5 meter. We waren letterlijk de enige gasten, maar we mocht niet een stoel verplaatsen zodat we allebei in de zon konden zitten. Oh ja, ondanks dat het weerbericht aangaf dat het mooi en warm weer zou worden, hebben we het verdomd koud gehad vandaag! Wolkenvelden verhinderden het opwarmen en de rijwind deed ook niet veel goeds.... Afijn, terug naar de koffie. Uiteraard ook even van de sanitaire faciliteiten gebruik gemaakt en ook daar werd de Corona regelegeving tot het uiterste (en er voorbij) gevolgd. De deurkrukken waren zelfs uitgevoerd met speciale elleboog extenties, zodat je niet met je hand de deurklink hoefde te beroeren. Dat je daarna alsnog de WC deur gewoon met de knop op slot moest draaien sla ik maar ff over. En dat ik eigenlijk werd verzocht om met contant geld te betalen tov met de pinpas (omdat dit blijkbaar extra geld kost) zie ik ook ff door de vingers.

Verder rijden dan maar en na vreselijk mooie wegen (waar je overigens geen kip tegen komt!) neergestreken in de nabijheid van Hundsbach voor de lunch. Hier gaf de Tomtom het op vwb de route, maar we zaten op de geweldige B500 dus dat kwam wel goed. Samen met nog een aantal motorrijders lekker wat gegeten en doorrrrr!

We zijn richting Forbach gereden, waar een ex collega van Talin binnenkort vakantie gaat houden. Een klein plaatsje, maar oh zo charmant. Zoals zoveel plaatsjes hier! Daarna zijn we richting Freudenstad gereden. We waren het een beetje zat, want we hadden al tegen de 200km kronkelweg achter de rug en hebben toen maar de thuisbasis ingevoerd. Dat bleek alsnog een 50km kronkelige wegen te zijn. Onderweg werd er nog een kudde koeien van de wei naar de stal gedreven, wat ook voor enig oponthoud zorgde. Best wel moe kwamen we bij het hotel aan. Het weer was erg veel beter geworden en dus hebben we besloten om weer te gaan zwemmen in het mooie buitenbad van Zell am Harmersbach. Rond 19u aan het diner en de avonturen met de andere Nederlanders gedeeld.

Morgen is het de laatste dag hier en daar balen we behoorlijk van.... Maar goed, ook morgen staat ons nog een mooie rit te wachten, dus daar kijken we maar naar uit!!!

Dag 7: Greatest Hits 2020

July 4, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Onze laatste dag alweer hier. Het is hard gegaan, maar we hebben het enorm naar ons zin gehad! Het hotel is prima, zeker voor het geld dat we ervoor betaald hebben, de routes waren fantastisch en het weer zat uiteindelijk ook heel erg mee! Kortom, een geweldige week!

Vandaag dus de laatste route en we wilden er een "greatest hits" van maken. Alle mooie wegen die we in de afgelopen tijd gereden hebben, nog een keer dunnetjes overdoen. Gisteravond hebben we dus met de PC die route uitgedacht. "Dat was mooi en die weg was gaaf en weet je nog dat stukje met die vele haarspeldbochten!" We hebben ze allemaal achter elkaar geplakt en Tomtom Mydrive de route laten berekenen. Slik, in totaal 9,5 uur rijden (ex pauzes of lunch) met bijna 400 kilometer..... das een bietje teveel van het goede.... Zeker voor een laatste dag!

Inkorten dus. Wij, simpelen van geest, hebben dus gewoon de laatste tussenstops verwijderd net zolang totdat er een respectabele tijd van zo'n 5 uur uit kwam, Met stops, tanken en plassen is dit dus een hele dag onder de pannen. Op de PC zag het alsnog uit als een mooie ronde! Op de PC dus..... in het eggie, bleek de route dus gewoon voor Baden Baden op te houden!!

We zijn gewoon op stap gegaan en kwamen er dus veel later pas achter dat het niet goed was. Leuke weggetjes, dwars door t bos, langs boederijen, piepkleine dorpjes.... heerlijk! Op een gegeven moment zei de Tomtom dus dat we ergens naar boven moesten en daar moesten omkeren. We hadden net zo'n 6 km naar boven geploegd, dus dat was al een eerste indicatie dat het niet helemaal goed zat. Gelukkig stond daar een leuk restaurant met een prachtig panoramisch uitzicht. Tijd voor een bakkie! De uitbaatster vertelde ons dat de weg even verderop overging in een kiezelpad en dat dat zo bleef. Blij dat we dus maar even gestopt zijn!

Na de koffie en crisisberaad over de enorme blunder, hebben we ons herpakt en zijn terug gereden, waarna de Tomtom het wonderbaarlijk weer oppakte. Er is een weg naar het plaatsje Allerheiligen (ja, het bestaat!) die is wel zo ontzettend gaaf om te rijden! Uiteindelijk hebben we die met de dwaalsporen die we hebben gedaan 2x naar boven en 2x naar beneden gereden. Voorwaar geen straf!

Lunch hebben we in Forbach gebruikt. We zagen een prachtig hotel/restaurant met een terras aan het water, dus daar wilden we wel wat eten. Op de parkeer plaats van het hotel was zowaar een specifieke plek ingericht voor het stallen van motorfietsen! Hulde!! Echter, toen we de toegangsdeur opentrokken werden we verwelkomt door een groot bord met daarop: "Pauze"!!! Natuurlijk, als je een restaurant bent, dan neem je tijdens lunchtijd ook gewoon pauze. Reuze logisch en vooral commercieel... Een paar 100 meter verderop lag een oud shabby hotel, maar we hebben daar toch prima gegeten! De Goulash soep was zeer rijk gevuld met rundvlees en de Griekse salade was ook meer dan goed!

De rest van de middag hebben we heerlijk getoerd met fantastische wegen en ook voor de zaterdag was het niet druk! Wel meer motorrijders dan normaal, maar we hebben hele stukken volstrekt alleen door de bergen gescheurd!

Net na 1630u waren we weer in het hotel en omdat het de hele dag best warm was geweest, zijn we wederom met de kortingskaart als compagnon naar het zwembad gegaan. Later, tijdens het diner, bleek dat alle gasten naar het zwembad waren geweest die dag. De Belgische gasten hadden we inderdaad daar gezien. Na het diner was er werk aan de winkel in de vorm van inpakken en de motoren op de aanhanger stallen. Ook dat was allemaal binnen het uur gefikst.

Zo'n week is zo voorbij, maar het is ook prima zo. We houden dat er maar in!!