Heenreis en eerste motordag

September 10, 2022 in France ⋅ ⛅ 25 °C

Iedereen is zi'n beetje terug, nu mogen wij! Het is een bijzonder jaar tot nu toe (de geopolitieke situaties even buiten beschouwing latend) voor ons geweest. Talin is met de pedicure praktijk begonnen nadat ze met mooie cijfers haar examen heeft hehaald en is volop Duits les aan t geven. Bij mij rommelt het ook wat op t werkfront, met wellicht een andere baan.... Webhadden bijna een ander huis gekocht.... Kortom, vakantie is best fijn!

Vrijdagmiddag had ik vrij genomen en dat was maar goed ook. Druk met van alles, met als "hoogtepunt" in de regen de motoren op de aanhanger plaatsen! Ging behoorlijk soepel, dus trots! Talin had 's morgens Zenna al naar de Woefhoef gebracht, maar was 's avonds laat thuis omdat ze nog wat zieltjes moest proberen te winnen in het cultureel centrum, om haar volgende Duits cursus vol te krijgen. Ziet er hoopgevend uit...

Toch op tijd naar bed en om f***ing 0330u ging de wekker! Opstaan, koffie zetten, laatste zooi in de auto en gaan! De reis was prima! Erg weinig verkeer en vooral: nagenoeg geen wegwerkzaamheden! Details van de reis zal ik jullie onthouden, maar we kwamen rond 18u aan. Inchecken, motoren in de garage en relaxen!

Zindag (vandaag) zijn we begonnen met een overdadig ontbijt in het hotel. Heerlijk! Motoren klaargemaakt en traditiegetrouw de eerste rit met een knallende ruzie begonnen omdat de navigatie weer eens niet goed werkte en we een verschil van mening hadden hoe dit op te lossen. Enniewee, uiteindelijk bijgelegd en daarna hebben we een fantatische rit gereden!!! Ongelofelijk mooi hier en een heerlijke temperatuur!

Mooie plaatsjes en orachtige wegen waar het lijkt alsof er niet 100 meter rechtuit gaat. Alleen maar bochten! De vergelijking met Oostenrijk wordt vaak aangehaald en er valt voor allebei wat te zeggen. 1 ding is zeker: bij beiden is het fantastisch motorrijden!!

Omdat de route toch een beetje vaag was opnde navi, hebben we uiteindelijk ter plekke zelf maar wat in elkaar geknutseld en dat pakte erg goed uit. We waren rond 1615u weer in het hotel terug en hebben een heerlijke duik in het zwembad genomen. Daarna naar t dorpje gewandeld. Moustier St. Marie is pittoresk. Vele leuke weggetjes en een heuse waterval in t centrum. Ik had enorme zin in pizza, dus ergens neergestreken waar het leuk leek. De pizza was van uitmuntende kwaliteit en de salade van Talin mocht er ook zijn!

De eeste dag hebben we bestempeld als geweldig! Morgen doen we iets sportievers...