Wandelen naar Lac St. Croix

September 14, 2022 in France ⋅ ☁️ 23 °C

Aangezien er regen werd voorspeld, geen motorrijden vandaag, maar wandelen. We werden vanmorgen inderdaad wakker met het gekletter van regen op de luifel van het terras.

We namen een bakkie koffie in de hoop dat t weer opklaarde en dat deed t een beetje.... Hup, de rugzak ingepakt met proviand en een regenjas en dan maar op weg. Over de wandeling kan ik jullie weinig vertellen, maar hij was best mooi. Uiteraard moest Talin weer plasen onderweg en ging dat doen terwijl ik een foto maakte van een beekje die we moesten oversteken. Zoals jullie weten, kan Talin overal gaan zitten en ze waande zich alleen, maar zag niet het jonge stel dat 15 meter verderop een boterhammetje aan het eten was. Zij keken verbaasd toe hoe Talin min of meer recht voor hun een plas deed en ik zag het ook te laat, want ja, foto maken hè!?! Toen Talin haar faux pas ontdekte stamelde ze "sorry, ik zag jullie niet" in het Engels en dat arme stel kon natuurlijk alleen maar "geeft niet hoor!" terug zeggen....

Even later kwam er meer regen! Regenjas maar aangedaan en verder lopen! Mijn schoenen zijn niet bepaald waterdicht en daarom liep ik na een half uurtje te soppen in mn schoenen. We hebben Lac St. Croix gehaald, afgevinkt en weer teruggelopen. Eenmaal terug in ons dorp hebben we geprobeerd nog wat te kopen voor de lunch, maar de supermarkt was uiteraard dicht tussen de middag! (ja het bestaat blijkbaar nog!) In een winkeltje ernaast bij een norse Française een chocolade broodje en een stokbroodje gekocht en naar t hotel teruggelopen.

Daar de natte spullen uit, schoenen schoonmaken en droge kleren aan. We hadden allebei zin in koffie, maar moesten ook nog een onderkomen regelen voor volgende week, dus van de nood een deugd gemaakt en met de pc onder de arm naar de eetzaal gegaan. Onder het genot van een latte en een dubbele espresso de camping gebeld de Talin had gevonden. We wilden zeker weten dat we een auto, aanhanger én 2 motoren mee mogen nemen de camping op. De dame zei dat t geen probleem was en dat we de stacaravan via de site kunnen boeken. We hebben nu dus een stacaravan voor 8 personen...! Een andere (kleinere) was niet beschikbaar. De camping ziet er op de foto's mooi uit en ligt in Frejus. Ben benieuwd!

Ondanks dat we vandaag al ruim 12km hebben gelopen gaan we vanavond ook nog de berg op naar een kapel/kerk die daar staat en uitkijkt over het dorp. Morgen is het weer mooi weer en gaan we motorrijden met de nieuwe routes die Patrick ons gisteravond nog heeft gestuurd. Zin an!