Cassis

September 15, 2022 in France ⋅ ☀️ 24 °C

Vannacht heb ik lekker geslapen en Talin behoorlijk. Om 8u ging de wekker weer en we hebben direct aangekleed en naar de motoren gegaan. Een route naar Cassis staat op t programma. Cassis ligt tegen de Côte d'Azur aan. De zoon van de uitbaters vertelde ons dat we de Route des Cretes niet moeten overslaan. Toen ik zei dat we de route van Patrick en Volcmar gaan rijden, had hij er vertrouwen in dat we de route des Cretes wel voor de kiezen zouden krijgen.

Ik had gisteravond de navigatie mét de route nog even opgestart om te kijken welke kant we opmoeten. Linksaf dus. OK! Toen we 500m in de route zaten ging t al mis. De route hield gewoon op en even later was het er weer als een rechte lijn, terwijl wij alleen maar aan het bochtjes draaien waren. We draaiden wel steeds om de route heen, dus de richting was wel goed. Normaal gesproken zie je hoeveel kilometer je nog moet rijden en dat telt uiteraard af. Toen de navi aangaf dat we ipv de 270km die route lang is, nog zo'n 5800km (!!) moesten kregen we t vermoeden dat t niet helemaal klopte.... 😆 Uit en weer aangezet en hup, het was weer normaal. Maar de grap met de slingerende weggetjes rondom de route bleef. Dit probleem bleef zich voordoen en ik moest erg blijven opletten om niet té ver van de route af te wijken. Dus continue op het scherm blijven kijken. Hierdoor kwam ik niet echt lekker in mn "flow".

Bij de koffiestop was er ook een "supermarkt". We besloten niet weer in een restaurant te eten, maar wat broodjes te kopen. Helaas was de supermarkt niet zo super dat ze zoiets als brood hadden. Maar we werden vriendelijk doorverwezen naar een Boulangerie om de hoek. Aldaar heerlijke broodjes gekocht die we later tijdens de lunchsstop langs de route hebben opgepeuzeld.

De route was veel vlakker dan gisteren omdat we richting kust reden. Maar daarom niet minder mooi! Wederom, niet zo mooi als gisteren, maar zeker de moeite waard! En de Route des Crepes was echt weer een snoepje. Alleen maar mooie bochten, perfect aangelegd en asfalt van circuit kwaliteit! Heerlijk!

De route was uiteindelijk een stuk korter dan gisteren, met als gevolg dat we om 1430u terug op t honk waren! Dat geeft wat tijd om ons vertrek van morgen voor te bereiden. Alle motorspullen hebben we alvast in de auto gedaan. Morgenochtend nog een paar tassen pakken, de motoren op de aanhanger en dan naar Frejus rijden. Daar zijn we overigens vlak langs gekomen vandaag!

Wellicht morgen geen verslag ivm de reisdag. Dan weten jullie t vast.