Dag 2 in Pula

September 19, 2023 in Croatia ⋅ ☀️ 25 °C

Een camper is hartstikke leuk maar het kan ook erg warm zijn 's nachts! De airco aan is geen optie want de unit hangt letterlijk boven onze hoofden en hij gaat behoorlijk tekeer. Kortom, we worden soms wel eens wakker van de warmte 's nachts.

Vandaag gaan we een fietstocht doen rondom Pula, genaamd Stinjan (ook weer via de Komoot app). Dus de fietskar voor Zenna opgetuigd, spulletjes gepakt en gaan. Fietsers zijn hier niet vanzelfsprekend. Degene die fietsen zijn 9 van de 10 keer toeristen. We baren daarom veel opzien met de hondenkar waar de kop van Zenna eigenwijs uit steekt! Het eerste gedeelte van de tocht gaat door de stad. Ondanks dat men geen fietsers gewoon is, liggen er toch zo nu en dan fietspaden. Dat dan weer wel! De route gaat soms langs rare dingen. Zo rijden we opeens op een verlaten rangeerterrein waar verlaten kantoren en grote garages staan. Terug gegeven aan de natuur zo lijkt t!

De stad uit en dan klimmen en dalen we door wat woonwijken en komen uiteindelijk bij een mooi strandje uit. Daar heeft Talin lekker gezwommen en ik heb op de fietsen gepast.... 😎😆 Terug was een beetje zoeken want de navigatie was niet geheel duidelijk. Maar de camping zonder noemenswaardige problemen terug gevonden. Tijd voor de lunch!!

Het barst hier overigens van de eekhoorns. Sommigen kuieren gewoon langs je tafel! Zenna wordt helemaal gek hier, want eekhoorns zijn gezanten uit de hel wat haar betreft en moeten beblaft en het liefst achterna gezeten worden. Maar dat lukt niet als je aangelijnd ligt! 😉

Het weer is prachtig en we hebben de zee letterlijk voor de deur, dus wordt het tijd de sup te voorzien van de nodige luchtdruk. Zenna laten we in de camper (met de airco aan) en gaan met de sup onder de arm naar de zee. Uitkijken want de rotsen zijn superglad! Er zijn best wat golven, maar prima om te suppen. Lekker stuk gevaren en gezwommen. Na een uurtje of 2 terug gegaan. Daarna ben ik wat gaan werken en Talin heeft een flink eind met Zenna gewandeld.

Morgen (als de zee het toelaat) gaan we kayakken en snorkelen.