Satellite
Show on map
  • Day 7

    Heel veel niks doen en even naar de stad

    May 26, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 31 °C

    Weer een dag in het mooie, rustige, chille Mariënburg. De dag begon vandaag met een lekker Hollands ontbijtje: wit puntje met pindakaas (en een stukje niet zo Hollandse cheesecake). Lekker!
    Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. Het zoontje van Gaby en Don begint aan ons te wennen dus ik heb al heel veel spelletjes domino's gedaan, met dezelfde dominostenen heel veel "biggie biggie bbq's" (hele grote bbq's) gebouwd en duizend keer het gebrul van dinosauriërs aangehoord én nagedaan. Heel leuk haha!

    Pas rond 3 uur hebben we het huis verlaten om even de stad in te gaan. Gaby en Don hadden een afspraak in de stad en wij wilden er ook wel even uit, dus gingen mee. De stad is zeker 45 min rijden maar hier vinden ze dat helemaal niet ver. We gingen langs een paar winkels om nog wat te kopen. Ineens ging het weer keihard regenen.
    We kochten onderweg nog bara's (eindelijk!!!) langs de weg en bij een soort bakkertje hele zoete gefrituurde koeken. De bara's waren superlekker met een soort sambal maar die koeken waren echt te zoet naar mijn smaak. Wel leuk om een keer geprobeerd te hebben.

    Het was al best laat toen we weer "thuis" waren dus zijn we lekker gaan eten. We aten een soort groentesoep met allemaal Surinaamse (of nouja, niet-Nederlandse) groentes. Er zat oker in en nog allemaal dingen waarvan ik de naam niet meer weet. Lekker in ieder geval ;)

    's Avonds heb ik de apps op de iPad (die worden gebruikt op de school in Brownsweg) nog even getest zodat ik precies weet hoe die allemaal werken. Verder hebben we nog lekker buiten gezeten met de familie. De ouders van Gaby waren er ook bij en het was echt heel gezellig. Daarna ben ik gaan slapen.

    *Op de foto's zie je de avondlucht in 'onze straat', een vogeltje (die zijn hier heel gewild) en de Surinaamse cheesecake*
    Read more