Leesles, iPads en bakabana

June 1, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 25 °C

De dag begon weer vroeg. Vandaag was er geen vlaggenparade omdat het veld helemaal drab was door de regen. Het is immers nog steeds de Grote Regentijd.
    Op donderdag zijn er 3 ipadlessen ipv 2 dus liepen we de hele dag met Cher mee. Bij de eerste les (groep 4 - lezen) kwamen we er al snel achter dat er kinderen waren die er niks van begrepen. We opperden om die kinderen apart te nemen en met ze te oefenen. De juf vond dat een prima plan dus 2 minuten later zaten we met drie kids voor ons om te lezen. De namen van de kinderen zijn echt moeilijk en de ouders hebben blijkbaar een voorliefde voor namen die eindigen op -o: Selinio, Sicilio, Varojenso, Reonaldo en ga zo maar door.

In de pauze waren helaas geen bara's maar wel bakabana's met pindasaus, ook heel lekker!

Na de pauze ging groep 5 met de iPads aan de slag en ook hier namen we een groepje apart om te lezen. De juffen waren er wel blij mee. Ik hoop dat we dit door kunnen zetten de komende weken!

De derde iPadles was meervoud oefenen met de andere groep 5. Toen hebben we gewoon de iPadles meegedraaid. Heel veel kinderen begrepen er niks van dus we hadden genoeg te doen ;).

's Middags zijn we een stukje door het dorp gaan lopen om naar de supermarkten daar te gaan. Daar waren we nog niet geweest. Het zijn best grote supermarkten dus dat was wel fijn. Even wat inkopen gedaan voor de rest van de week want we hadden bijna niks meer om te eten.

Die avond maakten we heeeele lekkere tempeh (met het recept van Gaby) bij Cher thuis. Was echt top!

* Op de foto's zie je ons koken & de tempeh *