Satellite
Show on map
  • Day 14

    Dagje school en heel veel zon

    June 2, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 29 °C

    Gisteren hadden we een plannetje gemaakt voor onze leeslesjes en vandaag hebben we dat uitgevoerd met groep 4. Hanneke nam 3 kids met een iets hoger niveau en ik had 4 kids die een wat lager niveau zouden hebben (volgens de juf). Vol enthousiasme begon ik aan een boekje van niveau 2 maar al snel merkte ik dat deze kinderen helemaal niet konden lezen. Flexibel als ik ben (kuch) toverde ik een boekje van niveau 1 tevoorschijn. Dit was ook al best moeilijk voor de kinderen maar ze deden wel heel erg hun best. Dat was wel heel leuk om te zien.

    Daarna hadden we nog een iPadles met groep 6 (rekenen), waar we bij hebben geholpen.

    Eigenlijk hadden we na de 2e pauze niet meer zoveel te doen dus gingen we even langs bij groep 3, want daar waren we nog niet geweest. Hier waren heel veel kinderen die geen Nederlands spraken dus dat was wel moeilijk. Aan het eind van de les hadden ze nog wat tijd over en toen gingen ze zingen in het Saramacaans. Dat was heeel leuk om mee te maken. De juf zong sowieso heel mooi en probeerde echt die kinderen te leren op de goede toon te zingen. Helaas kon ik er niks van verstaan maar het was wel heel leuk.

    Na schooltijd heb ik lekker in de (enorm hete) zon gezeten in onze "achtertuin". De minivakantie is begonnen, pas woensdag beginnen de lessen weer. Daar gaan we goed gebruik van maken want morgen gaan we naar Ston Island. Zin in!

    We hebben alle restjes van afgelopen dagen in een pan gegooid en met rijst gebakken. We moeten 1 nachtje ons huisje uit (daarom gaan we ook naar Ston Island) en proberen daarom zoveel mogelijk op te maken. De vrouw bij wie we koken is elke keer heel blij als we langskomen. Ze is al op leeftijd en misschien een beetje eenzaam. Soms zit ze op de veranda buiten in zichzelf te zingen als wij in de keuken staan te koken. Heel lief!

    * Op het fotootje zie je de kinderen die naar huis lopen vanaf school, wij moeten ook altijd die kant op (is richting het dorp)*
    Read more