Leeslesje & de bus naar Paramaribo!

June 9, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 29 °C

Vanochtend zijn we gewoon naar school gegaan om te lezen met de kids uit groep 4. We wilden 's middags de bus nemen om 1 uur maar volgens de juffen moesten we dan al om 10 uur daarheen?? Dat was een beetje gek maar we wilden de bus natuurlijk niet missen dus deden dat maar. Om half 11 waren we bij de bus. We konden inderdaad instappen maar het duurde nog tot 1 uur voordat we gingen rijden.. Dat werd dus 2 uur zweten in een heel heet busje :').

Toen we uiteindelijk gingen rijden was de bus echt volgestroomd met mensen en zaten we allemaal heel krapjes. Het was gelukkig maar 2 uur rijden dus dat viel wel mee.
    Onderweg stopte het busje bij een supermarkt waar de vrouw voor mij frisdrank en de vrouw naast mij koekjes had gekocht. Ze gingen het allebei gelijk met me delen, echt heel lief!

Om een uur of 3 kwamen we in Paramaribo aan en konden we de bus verlaten. We hebben even door de stad geslenterd en wat winkeltjes bekeken. Daarna hebben we gegeten bij een hele bekende rotitent: Roopram. De roti was echt superlekker!! We kochten ook nog gevulde bara's (gevuld met kousenband en aardappel) om mee te nemen.

Cher had voor Hanneke slaappillen gevraagd aan de dokter en die gingen we ophalen. We moesten langs de poli om het recept op te halen (je hoeft niet naar binnen, het recept hangt gewoon aan de deur). Vervolgens kun je naar een willekeurige apotheek om het recept op te halen.

Daarna zijn we met de taxi naar ons appartementje gegaan. We hadden via internet geboekt en verwachtten er heel weinig van. Die jongen die ons ging rondleiden deed ineens een deur open van een supermooi appartement met een keuken/badkamer/slaapkamer/woonkamer.. echt supergroot en luxe!! Dat was totaal niet nodig want we gaan maar 1 nachtje hier slapen :')

De rest van de avond hebben we dus in ons appartementje nog wat gegeten/op het terras gezeten enzo. Heel relaxed!

* Op de foto's zie je de roti en 1 van de vele busjes die door de stad rijden! *