De markt en even naar Mariënburg!

June 10, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 26 °C

Zaterdagochtend begon ongepland vroeg. Rond half 7 's ochtends werd ik wakker van gebonk op onze deur. Hanneke werd er ook wakker van. Ik kon niet 1 goede reden bedenken om ons zo vroeg uit bed te halen. Ineens hoorde we ook geklop op ons raam bij de slaapkamer (met een stok want we zitten op de eerste verdieping). Met tegenzin toch maar even kijken dan.. Staat de jongen van het appartement er die doodleuk kwam vertellen dat we nog moesten betalen. Lekkere planning hier :')

Goed, nadat we betaald hadden lagen we weer goed en wel in bed. Maar niet voor lang.. 5 minuten later weer dat heerlijke gebonk op de deur. Gelukkig waren we nog wakker dus wij gaan weer kijken wat er is. "Misverstandje, laat maar er is niks". Nou top!

Gelukkig daarna nog wel een uurtje kunnen slapen. Als ontbijt at ik lekker een bara, gevuld met kousenband en aardappel (lekker gezond) en daarna hebben we de taxi naar het centrum genomen. We wilden eigenlijk fort Zeelandia en nog een museum bezoeken maar blijkbaar is alles dicht op zaterdag. We gingen voor plan: rondstruinen op de centrale markt. Dat was een goede keus, het was heeel leuk om te zien en we hebben heel veel inkopen kunnen doen!

Toen we weggingen bij de markt, hadden we zoveel zware tasjes bij ons dat we besloten eerst even ergens te gaan eten. We wilden even snel iets afhalen maar toen we op het punt stonden te bestellen, vertelde het meisje dat we naar boven moesten als we het hier op wilde eten (ipv meenemen). Wij struinden de trap op met alle bagage om ineens terecht te komen in een Chinees restaurant. We wilden eigenlijk even snel wat eten maar besloten toen maar rustig te gaan zitten.

Aan het eind van de middag zijn we opgegaald door Gaby en zijn we naar Mariënburg gegaan. Daar hebben we bijgekletst met Don & Gaby (en de rest van de fam) en we slapen straks ook hier!