Back to school (en soep!!)

June 12, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 30 °C

Vandaag zijn we weer naar school geweest. De juf die normaal de iPadlessen geeft (juf Cher) is er de komende twee weken niet dus nemen wij de lessen over. Best spannend maar komt vast goed!

We begonnen met de iPadles bij groep 8. We gingen breuken optellen. De app die we daarvoor gebruiken is wel leuk maar een beetje kinderachtig voor kinderen van groep 8. Zeker als je bedenkt dat sommige "kids" al een jaar of 15 zijn. Gelukkig is het een hele gemotiveerde en leuke klas dus ging de les verder goed.

Het uitdelen van de iPads is altijd een moment waarop iedereen kan lachen. Zoals ik al eerder zei zijn de namen hier niet bepaald makkelijk. We worden dan ook altijd een beetje uitgelachen als we Ithele of Dexsanio verkeerd uitspreken 😂

Na de eerste pauze gingen we met de iPads naar groep 7. Of nouja, de iPads worden altijd van hot naar her gesjouwd door een aantal jongens. Makkelijk voor ons en zij vinden het leuk om even de klas uit te mogen.
    In groep 7 gingen we breuken vermenigvuldigen. Groep 7 is een lastigere klas dan groep 8 vind ik. Er zijn veel zittenblijvers die eigenlijk nog steeds niet mee kunnen komen. Ze weten zich niet echt een houding te geven (als ik vraag wat 4x4 is) en gaan zich dan maar vervelend en lacherig gedragen. Wel jammer want juist die kinderen zouden we goed kunnen helpen met die apps.

Na de iPadlessen gingen we nog lezen en gymmen met groep 3. Het lezen ging eigenlijk heel goed, de kinderen hadden een hoger niveau dan we dachten. Het gymmen was heel leuk om te zien. De kinderen waren zó enthousiast, maar om eerlijk te zijn was het wel een beetje armoedig. Ze moesten eerst een paar rondjes rennen en daarna deden ze een mini-estafette met flessendoppen. Gelukkig vonfen de kinderen het wel heel leuk.

's Avonds hebben we gekookt met de duizenden groentes die we bij de markt hadden gekocht. We maakten soep met Chineze tajer, oker, tomaat, tajerblad, ui en een heleboel kruiden. Het is een soep die we van Gaby hebben geleerd en die eet je met rijst. Het was echt heel goed gelukt, echt heel lekker! Kijk maar naar de foto!

* Op de foto's zie je onze overheerlijke soep met Surinaamse groentes! *