Satellite
Show on map
  • Day 26

    School, zonnen & tempeh

    June 14, 2017 in Suriname ⋅ ☀️ 29 °C

    De dag begon natuurlijk weer lekker vroeg om naar school te gaan. Vroeg opstaan vind ik hier niet zo erg omdat juist 's ochtends de temperatuur zo aangenaam is.

    Ik zal niet al te ver uitwijden over school: we gaven weer iPadlessen, aan groep 2 en 6 deze keer. De kinderen van groep 2 zijn nog zijn klein en onhandig met die iPad. Ze kregen oortjes zodat ze met geluid konden werken maar we moesten ze helemaal helpen om de oortjes uit de knoop te halen en soms zelfs in hun oren te doen. Heel schattig haha! We schreven letters met groep 2 en oefenden zinsdelen met groep 6.

    Groep 6 is een hele leuke klas. De juf is aardig en de kinderen zijn heel gemotiveerd. Ze vragen of je ze wil helpen omdat ze het echt graag willen leren. 1 jongen vond het heel erg moeilijk dus ging ik even naast hem zitten om te helpen. Toen ik na een kwartiertje verder ging met een andere leerling kwam ie na 5 minuten naar me toe of ik hem nog even wilde helpen. Heel lief! Later hielp hij ook mee de iPads opruimen en kwam ie naar me toe om een boks te geven.

    Na de iPadlessen hebben we gelezen met ons clubje uit groep 4. Het gaat echt steeds beter dus dat is fijn om te zien.

    Na school heb ik in de zon gezeten. Het was niet zo'n slimme zet om op die tijd in de zon te zitten: het was echt heeeel heet. Gelukkig ben ik niet verband maar wel een beetje bruin geworden :)
    Halverwege mijn zonnebad kwam ineens een buurjongen aangelopen die enthousiast kwam vertellen over het zwijntje (pakira) dat ze hebben. Hij vertelde dat hij was ontsnapt en dat hij hem moest vangen met een touw :') jammer dat we dat niet hebben gezien!

    Toen ik allang uit de zon was, ging Hanneke even in de "achtertuin" zitten. Ineens kwam ze naar me toe gerend dat er aapjes in de boom zaten. Ik rennen natuurlijk, en ja hoor!! Aapjes in de boom achter ons huis. Heeeel leuk! 🐒

    's Avonds hebben we weer tempeh gemaakt volgens het recept van Gaby. Het was echt heel goed gelukt deze keer! We aten het samen met rijst en gegrilde aubergine, jum!

    * Op de foto's zie je onze iPadles en ons eten! *
    Read more