Hanneke's verjaardag!

June 19, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 26 °C

Hanneke is vandaag 25 jaar geworden! Dat betekent natuurlijk dat het één grote feestdag was vandaag. Het begon 's ochtends vroeg al toen ik ontbijt voor haar had gemaakt. Daarna moesten we natuurlijk naar school, maar ook daar hebben we feest gevierd.

De dag begon rustig met het eerste iPadlesje in groep 8. De juf was er geloof ik een beetje klaar mee want de kinderen mochten van haar zelf kiezen welke app ze gingen doen. Voor ons is er dan niet zoveel te doen want ja, die kinderen kiezen of een spelletje of iets wat ze heeel goed kunnen. Een beetje een saai uurtje dus.

Na de pauze hebben we eventjes feest gevierd met de juffen. Ze kwamen allemaal naar 1 lokaal toe. Er waren nog 2 juffen jarig geweest dus werd het een groot feestje. Hanneke had wat lekkers en drinken meegenomen. Eerst gingen we natuurlijk zingen voor de jarigen. Dat was wel grappig want de helft van de liedjes kende ik helemaal niet.

Op een gegeven moment moesten we natuurlijk weer aan het werk dus was het feestje over. We gingen snel naar groep 7 om nog even te iPadden.

Na de tweede pauze gingen we lezen met groep 4 (de standaard club). Ze gaan echt vooruit, heel leuk om te zien. Het leuke is ook dat ze heel graag met ons meegaan om te lezen. Als we het lokaal binnenkomen, weten ze al dat we ze komen halen en worden ze helemaal enthousiast.

Toen de schooldag voorbij was, gingen we naar huis om een cake te maken. We wisten niet of de oven het deed dus besloten we een arretjescake te maken. Daar heb je namelijk geen oven voor nodig en het is lekker makkelijk te maken. Zo gezegd, zo gedaan en even later stond de taart in de koelkast om hard te worden.
    Het was inmiddels al best laat geworden dus moesten we al vrij snel aan het avondeten beginnen. We aten petjel, een soort gado gado maar dan op z'n Surinaams. We hadden kousenband en kool, met rijst en ei. En natuurlijk pindasaus. Hele lekkere, zelfgemaakt door de moeder van Gaby.

Als toetje hadden we natuurlijk arretjescake. Ook mevrouw Jerou was er heel enthousiast over. Ze zei wel 10 keer: zulke lekkere taart uit Holland!! Ze vertelde het aan iedereen die langsliep, haha.

Na het eten hebben we nog lekker even buitengezeten en gekletst. Een hele fijne dag en ik denk ook een geslaagde verjaardag voor Hanneke :)

* Op de foto's zie je (2x) de kids uit groep 4 met wie ik lees, (2x) de klas waarin we de verjaardag vierden, ons eten en de cake! *