Satellite
Show on map
  • Day 32

    Leesles & een luie middag

    June 20, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 29 °C

    Vanochtend zijn we natuurlijk weer naar school geweest. We gaven iPadles aan groep 3a en groep 3b. Het was gezellig en het ging goed. Ik ga er niet echt over bloggen want dan val ik zo in herhaling.

    Na de iPadlessen hebben we weer gelezen met de kinderen uit groep 4. Ik was weer met dezelfde 4 kids die ik altijd heb. Ze waren heel enthousiast vandaag maar daarom ook heel druk. Lezen vinden ze nog steeds heel moeilijk, ze draaien alles om en zien het verband tussen de letters en een woord niet. Als ik vraag kat op te schrijven, schrijven ze rustig tak en als ik vraag om sok, verschijnt er kso op de papiertjes.

    Één van m'n leeskids kent (bijna) alle letters maar begrijpt niet dat je daar een woord uit kan halen. Hij spelt heel netjes "m, aa, n" en zegt dan "aap". Gelukkig zie ik wel verbetering ten opzichte van 3 weken geleden. Ik hoop alleen dat ze ermee verder gaan als ik alweer in Nederland ben. Daar moet ik nog eens over praten met de directeur..

    Na school heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan.. een lekkere luie middag dus. We hadden ook nog eten over van gisteren dus hoefden alleen wat eieren en kool te koken en de pindasaus op te warmen.
    Die pindasaus is trouwens heel erg lekker. Niet zoals die in Nederland, maar met grove stukken pinda en pittig gemaakt met peper. Ik zal het een keer voor jullie maken :)
    Read more