Spullen geven aan school!

June 27, 2017 in Suriname ⋅ ☀️ 29 °C

We hadden gisteren gevraagd of meneer Leidsman ons kon ophalen met zijn busje want we konden anders nooit alle spullen meenemen. Hij stemde in dus om half 8 kwam ie ons en alle aankopen ophalen. Het schoolbord op het dak en alle spullen achterin. Het is niet ver rijden naar school maar de weg is wel heel slecht en vol met gaten. Het had ook nog eens flink geregend dus duurde het toch wel even voordat we er waren.

Op school hebben we alle spullen uitgezocht (wat voor welke klas was) en daarna gegeven aan de klassenjuffen. De meesten reageerden erg enthousiast. Eerst hadden we nog een beetje mot met het schoolhoofd omdat hij het zelf wilde verdelen op zijn manier. Wij wilden dat niet en daar was hij niet erg blij mee. Maarja, we deden het toch :')

De posters die we voor de klassen hadden gekocht werden blij in ontvangst genomen en de meeste werden zelfs al gelijk opgehangen. Ik ga daar nog foto's van maken, dus die komen nog bij een later blog.

Nadat we alle spullen hadden uitgedeeld was de schooldag al bijna om. Na school gingen we langs Agatha die onze maagrokken gaat maken voor het feest van vrijdag. Zaterdag is het namelijk 1 juli, de viering van de afschaffing van de slavernij: keti koti. Daarom is het vrijdag feest op school. Een juf had stof voor ons gekocht en Agatha gaat die dus omtoveren in een rok, ik ben heel benieuwd hoe dat wordt.
    We kenden Agatha al omdat ze ons een keer had gereden naar Ston Island. Ze verdient een beetje bij als taxi. Nu gingen we naar haar huis dus dat was wel erg leuk om te zien.

's Avonds hebben we weer roti met pompoen en masala-ei gegeten, want dat hadden we nog over van gisteren. Lekker makkelijk!