Satellite
Show on map
  • Day 1

    Lekker stukje fietsen

    February 10, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

    Nadat ik van Sabine afscheid genomen heb. Ga ik mijn fiets in elkaar zetten. Ik zoek een mooi plekje in het gras voor het vliegveld uit en begin met monteren. Trappers er aan, stuur weer recht en de spiegel nu aan de rechterkant. Banden opgepompt. Ging nog net het rubber van het fietspompje is niet je dat meer. Met halfvolle banden maak ik mijn eerste meters in Nieuw Zeeland. Tjemig wat wokkel, ik zwabberr alle kanten op en dat op een drukke weg. Niet fijn. Zullen de banden wel zijn. Bij het tankstation ff verderop hebben ze een fietspomp. Banden lekker hard. Is al beter maar nog steeds wokkel. Zijn er twee schroeven van de bagagedrager losgegaan. Toen die vast zaten was het redelijk stabiel al is het ff wennen. De tomtom werkt niet wand geen internet? Dan maar op gevoel naar het centrum van Auckland. Op het eerste gedeelte is er een mooi fietspad naast de highway die dan om onduidelijke redenen eindigt in een grasveld. Ik fiets rustig door de suburbs van Auckland. Op een heuvel zie ik de Skytower in het centrum, mooi richt punt. Dan is het tijd voor een Flat White en een kip pasta salade. De free WiFi krijg ik helaas niet aan de praat. Nog even geïnformeerd of dit de goede route is naar het centrum. Ja dus. En een uur later sta ik dan voor het Station Backpackers Hotel. 30 Km op de teller. Great!Read more