Fotonen trip naar Ommen

A short but fine adventure by Rino Read more
  • 159kilometers

102 km naar Ommen

August 31, 2019 in the Netherlands ⋅ ☀️ 24 °C

Vanmorgen om 8:30 vertrokken naar Onno in Almelo voor het Fotonen fiets weekend.
    Samen met 2 vrienden, van de opleiding Fotonica, Onno en Peter, hebben we een paar keer per jaar een fiets trip. Dit jaar naar Ommen.
    Onno heeft een mooie knooppunten route samengesteld over de Holterberg 20 de Lemelerberg.
    Onderweg een paar keer gestopt voor een natje en een droogje. In Wierden koffie met appelgebak. Verder naar Rijssen voor een biertje. In Holten gestopt voor een pannekoek met bier. Twee bergen over zonder bier pffffff...
    Tenslotte in Lemele eindelijk een café. Inmiddels hebben we zin in een goed glas witte wijn. "Ook iets te eten heren" neuh...
    Op een gegeven moment komen er schnitsels met patat voorbij. Mmmmmm
    Wij dus ook schnitsels met patat en nog maar een wijntje. Om 20:00 toch maar op de fiets, de Lemelerberg over. Pffff valt nog niet mee met een schnitsel. Er af wel, 53 Km/h lekker...
    Om 20:45 bij het Hotel. Onno pleite. Wat nu? Die had ons niet zien afslaan naar het Hotel. Even later weer verenigd.
    We krijgen een mooie schone kamer met bad en douche. Ff douchen en dan nog ff plakken aan de bar, want het regent. Proost Ik heb er 102 Km opzitten pffff.

Gewoon dag twee

September 1, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 15 °C

We hadden geboekt in het Hampshire Hotel & Spa - Paping in Ommen.
    Het is een goed Hotel, schoon, goede bedden, alleen het handdoekenrek was aan vervanging toe of aan een grondige verf beurt, die zat onder de roest.
    We hebben alle 3 lekker geslapen.
    Toch maar een ontbijt genomen.
    Om 10:30 op de fiets voor een rondje Ommen, daarna door naar Hardenberg. De knooppunten route liep over de Beerze bulten. Prachtig!
    Bij Segeren een Rustpunt. Lekker koffie gedronken. Wat hebben die mensen een mooie tuin.

Gewoon dag twee 2

September 1, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 18 °C

Ik Hardenberg hadden we al weer trek, inmiddels 25 km op de teller. Bij een restaurant aan de Vecht , hebben uitsmijters besteld en die weggespoeld met een chardonnay.
    Tot nu toe hebben we het droog gehouden al is het wel 15° kouder dan gisteren.
    Door naar Gramsbergen waar een café z'n eigen bier brouwt . We nemen een heerlijke frisse weitzen. Nog 30 Km naar Almelo. Een lekker tochtje langs het Aamsven. In Kloosterhaar lessen nog even onze dorst in de enige kroeg die open is en waar het landelijke rookverbod nog niet is ingegaan. Ik heb honger. " Waar hebben we 3 jaar geleden ook al weer gegeten?"
    Bij Ribhouse Texas in Geesteren.
    Lag bijna op de route, bij aankomst was het al goed druk. Oei als er nog maar plaats is? Op het balkon was nog plaats voor 3. Onno en Peter namen de mix grill ik een 30 dagen afgehangen entrecote. Nadat de zwarte stukken er afgesneden waren bleef er een heerlijk stuk vlees over.
    Half tien weer op de fiets nog 9 Km. Om half elf waren we weer bij Onno thuis. 187 Km op mijn fietscomputer. Ik ga maar met de fiets op de trein naar Hengelo.
    Onno en Peter bedankt voor dit gezellige weekend.