Kerst in de Algarve

December 26, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 14 °C

Door alle dorpjes en stadjes waar we doorheen rijden, wordt uitgebreid aandacht besteed aan Kerst. Vooral heel veel lichtjes in de straten, Rijen lampjes van een grote paal naar beneden, en ook de huizen en winkels hebben hun eigen specifieke kerstdecoraties. Leuk om te zien.
    Het weer blijft hier mooi, we verkennen de dorpjes en stadjes aan de kust. Het is ook mooi weer in de bergen een beetje verder landinwaards, dus ook daar verkennen we de leuke stadjes zoals o.a.
    Loulé, Salir en Alte en wandelen in de bergen.
    Soms staan we op een camperplaats, soms aan de rand van een dorpje maar meestal gewoon ergens in de natuur .
    Aan de kust is het vlak, daar fietsen we mooie tochten. Vandaag 2-de Kerstdag zagen we in het waddengebied ten westen van Tavira heel veel vogels: ooievaars, kluten en andere steltlopers, zelfs flamingo's. Prachtig.
    Gisteren, eerste kerstdag, hebben we, samen met onze vrienden, de ferry genomen naar Armona een badplaatsje op een eilandje hier vlak voor de kust . Na een mooie strandwandeling hebben we heerlijk gegeten buiten in de zon op een terrasje.
    We blijven hier genieten!