• Burgers en tentoonstellingen

September 10, 2022 in Germany ⋅ 🌧 16 °C

De laatste dag in Duitsland. Morgen reizen we door naar Oostenrijk. We besluiten Nürnberg aan te doen en naar het Neues Museum te gaan.

Nürnberg is een vrij grote stad in de regio. Qua inwonertal vergelijkbaar met Den Haag. Parkeren doen we in een parkeergarage in het centrum met nog veel plekken vrij. Na parkeren snappen we waarom. Oud, krap, stoffig en vies. De lokali’s staan graag in de rij voor de moderne en schone parking 30 meter eerder. Niet getreurd, parkeren is maar een klein deel van de dagbesteding.

Anne-Marie begint tekenen van hangriness te vertonen, dus we duiken linea recta een willekeurig restaurant in. Fränk’ness in het centrum van de stad, pal naast het museum. Prachtig ingericht, sjiek èn modern, deep house muziek op de achtergrond. Schot in de roos.

Een kaart met vier lunchgerechten. Wij gaan voor de BBQ Kalfsbraadburger. Een lichtgeroosterd krakelingbolletje besmeerd met zachte mayonaise en belegd met ‘pulled & grilled’ kalfsvlees, met een topping van spitskoolsla, gemalen cashewnoten en gesmoorde paprika. We zijn het al snel eens dat we in tijden niet zo’n lekkere burger hebben gegeten.

Het Neues Museum heeft een prachtige tentoonstelling over kunst en design en een tentoonstelling over de werken van Evelyn Hofer en Richard Lindner, een Duitse fotografe en Duitse schilder die in de 60er en 70er jaren in de VS woonden en werkten. Ook het museum zelf is een ‘work of art’.

Op de terugweg gecombineerd boodschappen doen voor ons en een lekkere supercharge voor Tessie voor de rit naar Oostenrijk morgen. We sluiten de dag af door te zien hoe Max de tweede plaats in kwalificatie van Monza pakt.

Bedtijd om morgen vroeg te verkassen, op tijd voor de grote prijs van Oostenrijk!