• Prijsvraag

September 11, 2022 in Germany ⋅ 🌧 15 °C

Na een mooie laatste dag in Zuid-Duitsland laten we Siggi en Thea en hun Harley repairshop op zondagochtend achter ons en zetten de neus van Tessie naar het zuiden. Google Maps belooft ons dat we in 4 uur en 38 minuten in Rauris, Oostenrijk aankomen, maar wij weten wel beter. Met 11 wegwerkzaamheden (het blijft Duitsland), slecht weer op komst en een pitstop annex laadstop om niet helemaal gaar resp. leeg aan te komen gaan we daar waarschijnlijk ruim overheen. We vertrekken om 9.00 uur en hopen te finishen als Max zijn race op Imola om 15.00u start.

Rond Neurenberg rijden we de voorspelde regen in en als we bij Ingolstadt zijn komt het inmiddels met bakken uit de lucht. Tegen de tijd dat we voorbij München zijn trekt het gelukkig weer wat open en stoppen we bij een supercharger in Weyarn. Die staat naast een klim- en bouldercentrum waar we naar verwezen worden voor eten en drinken. Vast keigezellig voor die klimmers in de hal om na afloop met de Teslarijders in de bar na te praten. Niets lunchwaardigs op de kaart en onze reis-koffiebekers mogen vanwege corona niet door het barpersoneel worden gevuld. Soms is het gewoon lekker om een land achter je te laten.

Vanaf de tussenstop rij ik. Anne-Marie kan nu rusten want ze heeft nog maar 1 taak: het grensbord op de foto zetten voor deze footprint. Goed, we maken er maar een prijsvraag van. Zoek het bord op de foto en geef aan welk land erop staat.

Een kwartier na de start van Max komen we dan eindelijk aan in Hundsdorf, een klein dorpskerntje naast het regiostadje Rauris. Na nog wat strubbelingen met Viaplay krijgen we de uitzending aan de praat, kunnen we zelfs nog terugscrollen naar de start en zien we Max moeiteloos de tifosi een slechte dag bezorgen. Hopelijk zijn ze het eind van de week vergeten als wij in Italië aankomen.