• Day 8

Kampingowa logistyka

July 25, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Najblizsze prysznice mielismy jakies 30 mil na poludnie, nasz kemping nie mial takiego udogodnienia. Skorzystalismy z okazji i zrobilismy pranie. Czekajac na pranie ucielismy sobie mila pogawedke z Joshem i jego partnerka Beverly. Josh jest spawaczem ze wszystkimi mozliwymi uprawnieniami: spawa dla budownictwa, kolei, branzy wydobywczej. Mieszka w Alabamie, ale jako wolny strzelec bierze zlecenia tam, gdzie lepiej placa. W to lato padlo na przebudowe mostu na terenie parku Yellowstone. Zlecenie bylo wyjatkowe bo jako lider mial zorganizowac cala ekipe. Josh jest emerytowanym Marines, poszedl w slady ojca, ktory po ladowaniu na Omaha Beach zdobywal Berlin. Obaj wrocili - bo Josh byl na misji w Afganistanie - bez uszczerbku do kraju jako odznaczeni weterani wojenni. Amerykanie lubia o sobie opowiadac, a emerytowani pracownicy sluzb mundurowych predzej czy pozniej sami to powiedza. Mozna spotkac naklejki na autach "emerytowany pilot US Air Force". W stanach wyjatkowe sa interakcje z ludzmi. Tak bylo w biurze Alamo na lotnisku w Denver gdzie obslugujacy nasz wynajem auta "Chip" (autentyk, ksywka na wizytowce) wyszedl z zza lady pogratulowac nam pomyslu na podroz. Stwierdzil filozoficznie ze rzeczy przychodza i odchodza, a wspomnienia zostaja. Swietny byl tez bezimienny (dla nas) "stojkowy" na robotach drogowych w parku. Bylismy pierwszym autem z tej serii ktora zatrzymal. Podszedl do nas zeby pokazac jak niewiele nam zabraklo. Na robote do Yellowstone przyjechal ze stanu Georgia. Wybral to miejsce bo ze wszystkich czterech stanow w ktorych ma licencje kierujacego ruchem to wlasnie Wyoming placi najlepiej. Dodatkowo dostaje dodatek kwaterunkowy, a ze mieszka w swoim kamperze wychodzi niezla dniowka. Z zachwytem zauwazyl ze tuz przed naszym przyjazdem przelecial nad nim orzel bialoglowy i dlatego jego dzien bedzie swietny. Ludzie, ludzie robia roznice w Stanach.

Ostatnie zdjecia przedstawiaja parkowe lodge' w tym najslynniejsza, historyczna old faithful lodge. Przy okazji: 100% turystyki w parkach narodowych usa jest panstwowe.