• Day 13

Hidden Lake, Glacier

July 30, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

Amerykanie na zatloczonych parkingach preferuja model "stoj i czekaj". Badania nie wskazuja jednoznacznie czy krecenie sie w kolko po parkingu jest bardziej efektywne. Dotarlismy na przelecz Logan po godzinie 12. Drogowy armagedon: ruch, korki, tlumy pieszych. Model Amerykanow bylby moze i dobry na zatloczony parking pod galeria handlowa, ale tu trzeba bylo zadzialac sprytem! Zastosowalismy taktyke hybrydowa: rzad dalej zwalnialo sie miejsce. Po europejsku krazylismy wokol, szybko po amerykansku zostawilem auto na srodku i wyskoczylem podbiec do nowego miejsca. Zanim ktokolwiek sie zorientowal zostalem stojkowym odpierajacym napor a Aga po kilku minutach dojechala na pilnowane przeze mnie miejsce. Ha, znamy wszystkie zasady, ale one nie znaja nas. Szykujac sie na szlak dlugo jeszcze widzielismy te same auta nie mogace znalezc miejsca.

Szlak do Hidden Lake liczy raptem 5.5 mili, ale jest uznawany za umiarkowany co w tych gorach i dla nas oznacza trudny. Najpierw wspinaczka na punkt widokowy, potem ostre zejscie w dol do brzegu jeziora. Powrot ta sama droga. Na trasie licznie wystepujace dzikie zwierzeta, widoki bajkowe.

PS: te kwitnace zolte flary na alpeiskiej lace z ostatniego zdjecia to przysmak niedzwiedzi nazwany nie inaczej jak "bear grass".