Gospel in Tenderloin

November 3, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Tenderloin is de ruige wijk van SF, met veel SRO's, single room occupancy residential hotels, verloederde voormalige hotels waar mensen met weinig geld nog onderdak vinden in een klamer met gedeelde badkamer en zonder kookmogelijkheid.. Veel daklozen ook. Interessant is dat ernaar gestreefd wordt om de wijk te behoeden voor gentrification. Projectontwikkelaars worden ontmoedigd, de meeste grond is in bezit van organisaties die zich inzetten voor armen en er mag niet hoger worden gebouwd dan 13 verdiepingen. Lees meer in dit interessante artikel https://www.kqed.org/news/11665527/why-hasnt-th…

Wij gaan er naar Glide, een Methodist Church die zich inzet voor de Tenderloin gemeenschap met allerlei programma's en zichzelf 'radical inclusive' noemt. We komen er terecht dankzij een tip van onze vriend Hans Brinker die in het verleden daar in de buurt heeft meegewerkt aan sociale projecten.
    De zondagsdienst van 11 uur is een feest: een groot koor, daarboven worden beelden geprojecteerd die de boodschap onderstrepen: iedereen telt mee, vluchtelingen zijn welkom en er wordt verteld over de projecten.
    Wanneer we binnenkomen staan de mensen hand in hand te zingen, er wordt gehugged en begroet en het is een heerlijke vrolijke positieve sfeer. Je kunt je bijna voorstellen om daar elke zondag even naar toe te gaan om op te vrolijken :-)