8-6 Guayaquil - Estero Salado

June 8, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 26 °C

Ik ben toch op best al wat plekken geweest, maat ik heb nog nóóit zo'n fietsonvriendelijke stad meegemaakt als Guayaquil. Het is echt niet leuk meer.
    Dat alles is ingericht ter meerdere glorie van de auto, o.k.
    Dat iedereen gewoon rechtsaf slaat, desnoods over je heen (ze hadden toch getoeterd?) o.k.
    Maar dan heb je gloeiende hier en bedaard een fietspad, dat sluit aan op een brug van weet ik veel hoeveel honderd meter, mag je alleen je fiets aan de hand. Aan de overkant trouwens geen fietspad meer te bekennen. En overal van die kut-vingertjes. Je kan nergens je fiets neerzetten of er komt wel iemand vingeren. Behalve als je pontificaal tegen het verkeer infietst, dat mag blijkbaar wel (maar is eng en klote).
    Terwijl automobilisten willekeurig waar hun auto neerpleuren, (bijvoorbeeld op de zeer zeldzame cyclovia's); nooit een vingertje te bekennen. Bussen stoppen 2 meter van de stoeprand, je kan er dan aan 2 kanten niet langs.
    Maar goed, we hebben ons door de stad geworsteld, veel leguanen gezien en een paar vogels op het speciale vogelplekje.
    In de hostel staat "gelukkig" muziek aan, anders zou het misschien een keer stil zijn. Nou ja, over 10 minuten begint poepiedoea, dan zal de radio wel uitgaan. 🤢