• Day 59

3-9 Lima: laatste dag

September 3, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 16 °C

Na de wat onrustige nacht, zijn we toch best vroeg wakker.
    De douche is zalig (als je aan de goede (≈de verkeerde) knop draait. Daarna vragen bij de receptie naar een lavanderia. "Nee alles is dicht vandaag, morgen weer".
    Gelukkig weten de mannen op straat het beter, en laten we 5 kilo wassen voor 15 soles. In Moche Lodge was 1 broek al 8 soles!
    Wasmiddel kopen lukt, slaappillen voor Karin ook, nadat Osmand weet waar de dichtstbijzijnde Inkafarma is. Knap vind ik dat.
    Daarna ben ik 2 uur bezig met mijn fiets schoonmaken, bij reuze aardige jongens van de autowasserette. Nuttig om mijn wielen er eens uit te halen, ik wist gewoon niet meer hoe het moest!
    Daarna proberen we naar het strand te gaan, maar alles is haven. Boeh.
    Biertje in "ons" park, en daarna ik naar de kapper, en Karin ook maar omdat zij zo lekker je haar wast. Krijgen we nog korting ook omdat we met zijn tweeën waren: 40 soles (11 eu) voor ons beiden, is Karin nog geföhnt ook! Heb ik lekker fooi gegeven.
    Vinden we ook nog een hamburger vlakbij. Top.
    Karin op tijd op het vliegveld. Gaat super makkelijk met die fiets.
    Enige wat niet gelukt is, is die vreselijk lelijke hond (met jasje!) fotograferen.
    Goede reis en thuiskomst Karin. Het was tof.