25-9 Golden hot springs

September 25, 2018 in New Zealand

Naar Wai-o-tapu thermal wonderland. Moest ik wel eerst een bergje van 10-15% over, dat wist ik nog van de heenweg. Ik zag er tegenop als tegen een uh... berg. Moest inderdaad een stuk lopen. Kwartiertje later: boven🙂. Wel tof.
    Wai-o-tapu is mooi en leuk (aparte footprint), ook nog vogels en de geyser leuk en mooi met als extra happening een mega rat. Ik zit een mega bui uit met warme chocolademelk, en doe daarna de rest van het park in de zon. Al met al fiets ik pas om 1 uur weer weg. Mik eerst nog op Taupo, want het gaat stroomaf, denk na 5 km als ik knetter wind tegen krijg (en koud!) : ben jij mal. Koop een fles wijn en sla af naar de dichtsbijzijnde camping. Ik kwam nog langs Butchers pool, heerlijk warm, maar dacht: doe ik wel op de camping, maar hier is het knudde. Camping doet sowieso aan Ecuador denken (niet als compliment bedoeld). Ik sta ook ongeveer op de snelweg. Maar goed, tent (net) droog op kunnen zetten en er is WiFi. Ik geniet zo van jullie commentaren. Blij dat ik zit en niet naar Taupo aan het heuen ben.