29-9 Niet Whakapapa

September 29, 2018 in New Zealand

Het was zo koud, dat ik me nog maar even omdraaide, maar natuurlijk moest ik plassen om kwart over 6. Gelukkig kwam er wat zon. Ik besluit te mikken op de lodge vlak na de weg naar Whakapapa. Hoef ik niet nog verder omhoog, en niet naar een skigebied in een schoolvakantie. Wat een opluchting toen ik dat besloot.
    De weg was minder druk dan ik dacht, en iets hoger. Het was eigenlijk steeds te koud om te pauzeren, alleen lunch lukte uit de wind. En die paar dorpjes op de kaart? Opgeheven of zo? Zelfs de camping had geen café, al kon ik daar wel even uit de wind op een trapje zitten. Daarom ben ik toch om 3 uur al in de lodge, die geen lodge blijkt te zijn, er is geen wifi en het restaurant is ook dicht. Boeh! Daarom zit ik in de onverwarmde gemeenschappelijke ruimte, net iets warmer dan de tent. En bekaf. Maar wel mooi 960 hoogtemeters gefietst! De tegenwind ging gelukkig weer een beetje liggen toen ik het zeer dringend vroeg.
    Ik begin Zuidereiland voor te bereiden. De fietsroutes daar variëren van "u moet een stukje met de helicopter" (echt eerlijk waar!!) tot 12 km met de boot die je van te voren moet boeken, tot onduidelijk waarom iets grade 3 is, dus dan durf ik niet. Kortom: ik doe het zelf wel. En vanavond weer vroeg naar bed, mijn blauwe zak is lekker warm.