Satellitt
  • Dag 18

10-2 Oakura

10. februar 2019, New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Ik ben om tien over zes wakker, dus doe meteen mijn wandeling. Kan ondertussen de tent drogen. Tapeje op mijn knie doet geen bal maar het plakt ook niet meer zo goed. Wandeling is leuk en maar 40 min ipv een uur, dus om kwart voor 9 fiets ik, gewandeld en wel, al weg. Eerste km is klimmen, maar niet zo steil. En daarna aldoor vaag naar beneden, met wat klimmetjes om niet te snel beneden te zijn. Lekker hoor. Helaas hult mnt Taranaki zich de hele dag in een donderwolk. Hij krijgt wel naarmate ik vorder steeds meer wratten. Gelukkig heb ik hem vanochtend vroeg in volle glorie gezien.
    Ik doe nog een uitstapje naar de Hollard tuin, mooi!
    Besluit tot Oakura en niet Opunake, anders moet ik morgen weer heel veel klimmen over de snelweg. Blij met dat besluit, want ik vind de snelweg (mijn laatste stuk) best druk. Camping is inderdaad leuk aan het strand, maar zowat geen schaduw en het is hier blijkbaar gebruik om muziek aan te hebben. En ik snap de fantastische surfplek niet, er zijn geen golven!