New Zealand
New Plymouth District

Here you’ll find travel reports about New Plymouth District. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

13-2 New Plymouth

February 13 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Weer zo'n rustdag waar je moe van wordt. Ik ga een klein stukje fietsen op een fietspad langs een riviertje. Ik blijk weer bij dat Brooklyn Park uit te komen (wel even een bergje over). Kan ik mooi alsnog die 2000 jaar oude boom bekijken en de Gables. Wel even een beetje iets met trappetjes🤢. Nou ja, ben ik ook vlak bij het museum van die Lyle, toch maar even kijken. Filmpjes zijn te donker, 1 ding vond ik wel leuk met pingpongballen die in beweging worden gebracht. Wat veel leuker was (en gratis) was Puke Ariki. Maori dingen van de streek (hoofden hebben een punt: mnt Taranaki), en een stukje moderne kunst wat ik wél leuk vond, vergeten te fotograferen. Bv allemaal stukjes hoofd op een rij, die als je op de goede plek staat 1 hoofd vormen. Was grappig. En het glas kunstwerk in de bieb vond ik mooi.
    Dan nog even boodschappen, al met al weer pas om 4 uur "thuis". Koude wind, daardoor mooie golven blijkbaar want er wordt druk gesurft. Morgen maar kijken of ik door ga.

10-2 Oakura

February 10 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Ik ben om tien over zes wakker, dus doe meteen mijn wandeling. Kan ondertussen de tent drogen. Tapeje op mijn knie doet geen bal maar het plakt ook niet meer zo goed. Wandeling is leuk en naar 40 min ipv een uur, dus om kwart voor 9 fiets ik, gewandeld en wel, al weg. Eerste km is klimmen, maar niet zo steil. En daarna aldoor vaag naar beneden, met wat klimmetjes om niet te snel beneden te zijn. Lekker hoor. Helaas hult mnt Taranaki zich de hele dag in een donderwolk. Hij krijgt wel naarmate ik vorder steeds meer wratten. Gelukkig heb ik hem vanochtend vroeg in volle glorie gezien.
    Ik doe nog een uitstapje naar de Hollard tuin, mooi!
    Besluit tot Oakura en niet Opunake, anders moet ik morgen weer heel veel klimmen over de snelweg. Blij met dat besluit, want ik vind de snelweg (mijn laatste stuk) best druk. Camping is inderdaad leuk aan het strand, maar zowat geen schaduw en het is hier blijkbaar gebruik om muziek aan te hebben. En ik snap de fantastische surfplek niet, er zijn geen golven!

11-2 New Plymouth

February 11 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Ik draai me nog eens lekker om, ik hoef maar 20 km. Pfff, wel een beetje klimmen weer zeg. Heel veel verse groenten bij de Countdown voor een maaltijdsalade straks. Hebben ze ook 2 zalmfilets op huid voor 5$. Mjum!
    Er is een fiets-wandelpad langs de kust pal langs de camping. Tof.
    Ik maak me een beetje zorgen over mijn knie, al heeft 2 keer smeren met de wonderbaarlijke brandnetel zalf van Aïsha al geholpen. Doe het dus rustig aan en lig 's middags vooral aan zee. Door het zand struinen voel ik dan niet. Rara. Zal wel psychisch zijn. Blijf iig morgen hier, misschien langer er is genoeg te doen.Read more

Roadtrip an der Westküste

March 5 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Der Weg ist das Ziel...
    Gestartet haben wir den heutigen Roadtrip in New Plymouth. Für einmal begann der Tag ohne Sonnenschein, dafür mit dicken Wolken. Das hielt uns aber nicht davon ab einen Morgenspaziergang auf dem Coastal Walkway zu machen. Nach einem kurzen Blick auf die Stadt fuhren wir dem Surf Highway 45 entlang nach Hawera. Dort sahen wir den ersten Wasserturm, einen zweiten später in Whanganui. Die Sonne hatten wir dann auch wieder eingeholt, was uns zu einem Abstecher an den Lake Virginia verleitete. Die vielen Enten dort waren bestimmt froh, als wir unsere Jungs wieder "einpackten" 🙈😁
    Nach einem feinen Znacht in Bulls ging die Fahrt noch weiter in den Süden - bis wir unser Ziel am Paraparaumu Beach erreichten.

12-2 New Plymouth, Brooklyn Park

February 12 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Gelukkig regent het alleen 's nachts, en zo kort dat mijn tent het kan hebben. Maar ik had ook 3 keer geniest gisteren. (Kennen ze hier niet trouwens)). Via een wandelroute die ik gedeeltelijk fiets kom ik terecht in Brooklyn Park. Ja wauw. Lunch in het theehuis en ik wandel daarna naar de kleine dierentuin. Daar leggen ze uit waarom een dier alleen zit. Iets meer wandelen dan gepland. Ik scoor wel een nieuwe rugzak. Om 4 uur lig ik pas in zee. Betere golven. Ik blijf nog een dag. Ik ben niet intens gelukkig, maar wel innig tevreden.Read more

15-2 Urenui

February 15 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Hahaha, het regent als ik wakker word. Dát zal me leren om mijn vader te pesten 🤣.
    Na mijn ontbijt in de keuken is het alweer droog. Ik fiets het mega mooie fietspad tot het eind bij Bell Block. Kom nog langs de Te Rewa Rewa brug. Denk eerst nog, waarom staat dát nou speciaal op de kaart (foto 2). Nou, dáárom (3). Wauw wat mooi.
    Blijkt er nog een ander stukje fiets-wandelpad te zijn ri snelweg. Tof.
    Daarna snelweg, minder tof. Bij Waitara koffie, tot dan onbekende Kevin gebaart dat ik bij hem moet komen zitten, kunnen we fietspraten. Leuk hoor. Daarna weg van de snelweg tot vlakbij de camping. Die valt tegen, héél veel huisjes en huizen, strand is ook niet zo, wel mooie kliffen. Mijn knie heeft toch nergens meer zin in, dus het geeft niet. Ik dacht trouwens dat alleen jonge stiertjes aan komen hollen als ik langs fiets, maar deze prachtige dames deden het ook!

Egmont Nationalpark

March 19 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Voller Hoffnung, da an unserer Unterkunft strahlend blauer Himmel ist, machen wir uns heute wieder auf den Weg zum Egmont Nationalpark um eine weitere Wanderung am Mt. Taranaki zu machen. Nach nur einigen Metern Fahrt sehen wir jedoch leider, dass das Gipfel wieder komplett in den Wolken steckt. Die scheinen sich hier wohl sehr wohl zu fühlen und der Berg ist ein wahrer Wolkenmagnet. Wir fahren trotzdem weiter, nur die Wanderung zu den Wilkies Pools werden wir wohl wieder nicht machen.

Wie soll es auch anders sein, es fängt an zu regnen, als wir aus dem Auto steigen. Wir gehen nur zu einem Lookout und beschließen, das Internet und den Tisch in unserer Unterkunft heute voll auszunutzen, um unsere weitere Reise zu planen.

12-2 Voor Frans Jan

February 12 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Hahaha, hier hebben ze het wél!

12-2 Borden in NZ

February 12 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Maar of het nou altijd ergens op slaat. Bovendien, als er áltijd staat dat de vloer glibberig kan zijn....
    En wat moet ik doen met spraying in progress? (Wat ook niet zo was). Niet ademen of zo?

11-2 Voor Barbara

February 11 in New Zealand ⋅ ☀️ 23 °C

Zoals beloofd. Geen idee wat ik fotografeer, dus dikke kans dat je er niets aan vindt.
    Foto 1-3 is 1 gebouw, 4 tm 8 ook.

New Plymouth District