23-3 Kaikohe

March 23, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Ik geniet nog even van de eenden naast mijn tent. Die bivakkeren onder een boom met een soort minivijgen. Als er dan een plof is, rennen er een stuk of wat heen, eendje (woordspeling) wint en rent weg met zo'n ding in zijn bek, met nog 1 of 2 er achteraan. Het ziet er niet uit. Een eend in draf is een koddig gezicht. Wie weet van wie ik deze zin gejat heb, mag het zeggen.
    Daarna heftig stukje tot het fietspad en dan genieten. Fietsen kan best leuk zijn, vooral als je trapt en dan ga je vooruit! Eerst langs/door de baai, dan bos en velden. Niks specta, maar fijn en geen verkeer. Hunderdwasser blijft toch fijn. Net op tijd voor de stoomtrein, al zie ik geen stoom. Aparte footprint. Enig minpuntje zijn ongeveer 25 hekken, waarbij ik bij een stuk of 10 twee tassen moet afladen omdat de hekken te smal zijn. En het wordt behoorlijk warm waardoor ik mijn kont stuk rijd op zweet en gravel, al is het net een schelpenpaadje.
    Vlak nadat de tent staat (nou ja, eigenlijk vlak er voor) begint het te regenen. Maakt mij niet uit, want ik snap geen bal van de juichende recensies van deze camping. "Mis hem niet". Huh? Niks faliekant mis mee, maar meer ook niet. Wel lekker donker, maar ja daar heb je qua sterrenkijken niets aan als het regent 😕