4-8 Ellertshaar - Hees

August 4, 2020 in the Netherlands ⋅ ☀️ 19 °C

Ik heb mijn dag niet. Het begint mooi, het lijkt wel of het gevroren heeft! Zon wéér achter een wolk, net als hij boven de bomen uitkomt.
    Alles voelt als wind tegen (een groot gedeelte is het dat ook trouwens), veel hobbelde bobbel wegdek, waar ik nu even de humor niet van in zie. Staat er eindelijk een hunebed aangegeven, moet ik eindeloos langs een provinciale weg. Na een paar kilometer geef ik het op en duik rechts het bos in. Daar staat een kaart, en ik ben heus vlakbij. Ik over het fietspad, dan links over een rul zandpad en inderdaad; sta ik 10 meter van diezelfde provinciale weg. Had ik het 400 meter te vroeg op gegeven. Het hunebed (Papeloze kerk) is wel mooi, maar gerestaureerd. En weer gillende klimmende kinderen. Krijg ik ook nog een buitje op mijn kop. Rennen om mijn drogende fietsbroek weg te stoppen. Ben ik daar net mee klaar: droog ja. Grapje.
    Lunch bij een meertje vanwege de vogels en omdat ik na half 10 geen snackbar of zo meer heb gezien. Vogels? Het lijkt wel of de atoombom daar is gevallen. 1 libelle zie ik vliegen. Ruzie met mijn fototoestel, die echt de kleuren niet pakt die ik zie. En ja ik had mijn oranje bril af.
    Weer over het Dwingelderveld, lijkt me toch de mooiste route. Het is er erg druk. Door Ruinen, via een tof pad naar de eerste camping. Die sla ik over vanwege een zaaltje en vakantie verblijf. De tweede is SVR. Een klein veld, een zee van kinderspeeltuigen en... schreeuwende kinderen. Een ander schreeuwen dan in Norg! Ik die kilometer weer terug naar camping 1, VeKaBo. 10 plekken, een oase van rust. En: maar 2 kilometer van de snackbar van Ruinen.
    Blijkt dat ik én mijn vieze doekje, én mijn washandje én de neusvleugel van mijn zonnebril ben verloren. Nee, het is niet mijn dag. Misschien toch maar voor de tent blijven zitten en niet naar Ruinen.
    De roep van friet was te sterk. Lekker op een bankje, ik dacht halverwege het mooie pad, gezeten met mijn frietje. Ik had beter een paar honderd meter door kunnen rijden naar de camping en wat meer zout op mijn friet doen.😏
    77 km totaal.