• 28-8 Onderweg naar Hoorn: Volendam

August 28, 2020 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Prima nacht, behalve 2 keer plassen en om half 4 toch er maar uit om de stormlijnen hun eigen haring te geven, en alle lijnen aan te sjorren. Het is van windstil windkracht 5 of 6 of nog meer geworden. Gelukkig sta ik achter een heggetje, wat veel tegen houdt ondanks dat het maar heel dun is. Ik maak me zorgen over het opbreken morgen. Met zo'n wind heb ik al eens een stok zien breken. Als ik weer wakker word is het weer normale wind.
    Ik kan droog ontbijten, dan weer spatten, dus binnen rommelen, weer droog maar héél grijs. Ik mijn hoofd naar buiten: " Murphy, wat ben je aan het doen?". PLENS. Echt meteen, ik kreeg nog net de rits dicht. Ik ging echt in een deuk.
    En dan wordt het toch een prima dag. Ik zie nog 1 mega bui aankomen als ik Volendam aan het bezienswaardigen ben, dus duik een overdekt terras op voor koffie met appeltaart. Waait het langs. Haha. Lekker wel appeltaart 😏.
    Ik neuzel naar Hoorn, wind blijkt toch wel heftig als ik stukjes oost moet rijden. Ik vind de route wel wat suf, onder langs een dijk. En ik vraag me aldoor af waarom je een dijkverzwaring zou doen als het níet voor de waterveiligheid is. Voor de lelijkheid? Als werkgelegenheidsproject?
    Wordt vervolgd