Weer thuis

April 2019 - April 2024
Na een jaar reizen weer thuis Read more
  • -days
  • -kilometers
  • 4-5-2019 Week 1

May 4, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 9 °C

Na het toffe afhalen op Schiphol, 's middags meteen naar mijn oom. Die van alle treinen-footprints. We hebben nog even fijn kunnen praten. Helaas giert hij achteruit. Dinsdag nemen we afscheid en hij overlijdt op 2 mei. Ik ben wel meteen weer heel erg hier, al kan ik soms de weg niet bedenken van iets naar ergens in mijn eigen stad. Leuk al mijn vrienden direct langs fietsen, daar staat mijn hoofd ff niet naar. Ik moest ook al mijn persoonlijke spullen uitpakken, dat zat in dozen en tassen, dat had ik even verdrongen. Wel ook meteen mijn kapotte sokken verzameling weg gegooid en een stapel kleren die ik niet meer mooi vond of waar gaatjes in zaten. Stond ik alleen wel met mijn leuke paarse trui voor schut: T-shirt wat er onder hoorde weg gegooid, terwijl een gaatje onder een trui natuurlijk niet uitmaakt😕.
    De computer deed raar en de printer was ingedroogd, de huurder zei vol trots dat hij hem niet gebruikt had. Had hem maar wel gebruikt! Kostte veel tijd en ik ben nog steeds een beetje zwart..... Maar ik heb geen klagen, alles was netjes en hij heeft mijn fruitboompjes gered en die hangen vol met vruchtjes, wat ik nog helemaal niet verwacht had.
    Ik ben naar Barbara en Aad Jan geweest, dat was fijn. Mats, mijn neefje, heeft wel al een nachtje gelogeerd, dat was leuk en Bert is geweest.
    Van fietsen en foto's is ook nog niet veel gekomen, ook vanwege de poolwind.
    En ik was toch al niet zo in de stemming.

• 12-5 Week 2

May 16, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 16 °C

De crematie is mooi. Met de familie bij de achter uitgang om de kist. Frank ligt op een opbaarplank, met een patchwork deken, gemaakt door oma en Riet (?) over hem heen. Riet zegt 2 hele mooie zinnen, we staan er nog even en weg. Zo heb ik het nog nooit gedaan, maar Frank hield niet van rituelen. Hij heeft denk ik speciaal geregeld dat, terwijl we er nog staan, de bitterballen voor de volgende worden bezorgd. Gelukkig heeft Riet dit niet in de gaten. Edo en Riet hebben trouwens een prachtige rouwkaart gemaakt.
    Voor alle vrienden en familie is er de zaterdag daarna een bijeenkomst in huis Brakel. Beetje stressen omdat de A2 is afgesloten en er van de weeromstuit een file van drie kwartier staat voor de pont. Te voet over, ik krijg een lift van een motor (mijn eerste keer!) en ik regel een auto voor mijn ouders die ook de pont te voet doen. De bijeenkomst is fijn.
    Het is raar om meteen door te scheuren naar Delft voor een dansavond met Turquasi. Ik mag 1 nummer meezingen en 1 callen. Verder heb ik lekker gedanst.
    Bij mijn fietstocht naar Anniek zie ik oeverzwaluwen en een koekoek!
    De rest van de week druk met behang afhalen in de logeerkamer en aldoor winkels af fietsen op zoek naar vloerbedekking en behang. Vooral vloerbedekking is ff zoeken. Ik wil gerecycled of natuurlijke materialen. Het lukt eerder dan behang, kleur is lastig. Gelukkig is dat vreselijke behang met de zilveren vierkanten er netjes afgekomen. Mats vindt dat namelijk mooi😱. Ga ik nu op karton plakken, als hij dan komt hangt ik het op.
    Ook veel in de tuin bezig, lekker. Ik ben wel moe steeds.

• 31-5-19 Oeverzwaluwen

May 31, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Omdat het gisteren miezerde, gaan we nu. Ik sjouw de ouwe lui nog langs 2 ooievaars in natuurgebied Zuilen. Lopen ze natuurlijk ook in de wei vlakbij de oeverzwaluwen. Mamma ziet er gelukkig de humor van in. De zwaluwen vliegen nu wel, mooi gezicht. Daarna lunchen we bij fort De Klop, omdat de Belle pas om 12.00 open gaat. Leuk om zo relaxed de tijd te hebben voor dit soort dingen.
    De foto's van de zwaan en koolmeesjes zijn van twee weken geleden. Toen gingen we ook voor de zwaluwen, maar toen zaten ze te broeden zei de boer die net aan kwam. Hij heeft die zandhoop geregeld. Hij nam ons mee op sleeptouw, liet mamma over een hekje klimmen! Onder die zwanenvleugels zitten 9 jongen zei hij!

• 1-6-19 Waardenburg 76,5 km

June 1, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 24 °C

Ik fiets ri Zaltbommel omdat ik daar morgen een afspraak heb met Riet. Ik ben vroeg wakker, toch nog even de plantjes water, nóg een tomaat in de tuin, 6 keer naar boven voor inbusje en andere onzin, maar om 9 fiets ik dan toch. En om 11 uur ben ik al bij Culemborg en dan ben je er al bijna. Dus ik doe nog een lusje over Buren en Geldermalsen. Buren is leuk! Misschien morgen daar de stadswandeling.
    De Lingeroute onderlangs ri Geldermalsen is aardig, maar niet tranentrekkend mooi. Beesd heeft fairtrade rozen, top. Mooie, lieve dingen gezien onderweg, maar geen zin om af te stappen voor een foto. Was gewoon leuk om 3 lammetjes te zien liggen: zwart-wit-zwart tegen elkaar aan.

• 2-6-19 Waardenburg - Buren 61,5 km

June 2, 2019 in the Netherlands ⋅ ☀️ 27 °C

Zo vroeg wakker dat ik eerst nog even lees voordat ik naar Riet vertrek. Had niet gehoeven, zij was net zo vroeg wakker. Het is heel fijn om haar weer te zien.
    Om 11.00 vertrek ik ri camping voor mijn fietskleren en vertrek na de lunch ri Buren. Dat is toch iets verder dan ik dacht. Mooie tocht, boven langs de Linge ri Geldermalsen is mooier. Buren is van zichzelf al leuk, blijkt er ook nog kunstroute te zijn. Helemaal tof. Ik vind lang niet alles mooi, maar soms opeens iets wél en niet altijd wat ik verwacht. Grappig hoor. Aparte footprint voor mijn moeder! Net Buren uit moet ik zonnebrand smeren. Nou ja zeg, deed ik in Nieuw Zeeland al amper, verbrand ik bijna in ons kikkerlandje!
    Op de terugweg word ik helemaal bibberig, misschien toch te weinig gedronken met 35 graden. Ik had wel speciaal mijn petje op gedaan. Koekje, chips en water helpt gelukkig.
    's Avonds onweer. Ik blij, kan ik gelijk zien of mijn gisteren gesealde naden het nu houden. Wordt het na 6 dikke druppels al weer droog. Daar kon mijn tent tegen🙄.
    Weet ik nog niks. Het is gelukkig wel een stuk koeler.
    Ze hebben hier ook mooie luchten! 😃

• 3-6-19 Utrecht 68,1 km

June 3, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 18 °C

Ondanks dreigende luchten blijft het droog. Net Nieuw Zeeland!
    Mooie tocht, eerst nog weer een stukje Linge en daarna vanaf Culemborg dezelfde route langs de plofsluis terug.
    Ze bouwen hier toch ook nog huizen met stenen en zo. Net Nieuw Zeeland!
    En omdat ik toch in de buurt ben koop ik bij de Hornbach laminaatvuller, bestel bij de Roobol dezelfde mooie tapijttegels voor mijn slaapkamer en koop bij de buren van Roobol het lampje waar ik nu voor de derde keer naar ga kijken.
    Gelukkig daarna redelijk wind mee. Bij thuiskomst meteen alles opgeruimd, laminaat gedaan, ook omdat ik erg nieuwsgierig was hoe het zou worden. (Mwah).
    Pruim gestut, weer veel water gegeven.
    Beetje moe nu.

• 6-6-2019 Vlierbloesem siroop

June 6, 2019 in the Netherlands ⋅ ☀️ 16 °C

Ik had plannen, die ik snel bijstelde toen ik beneden kwam en 2 emmers zag staan. Ff vergeten (verdrongen?).
    Het duurt 3 uur, met schoonmaken van de flessen en zo. Maar dan hebbie ook wat. (En pijn in mijn rug).Read more

• 10-6-2019 Lelystad, 69 km.

June 10, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

Ik moet mezelf het huis uit schoppen. De jasmijn rook gisteren zo zalig onder mijn raam, en hoe moet het dan met mijn aardbeien? Dat soort dingen.
    Maar ik fiets toch, wind tegen, wist ik. Na door de weilanden bij Maartensdijk gebeuld te hebben, lijkt het me zomaar een goed idee om zoveel mogelijk door het bos te gaan. Dat regelt zich min of meer vanzelf, vooral als je niet langs een provinciale weg wilt fietsen. Mooie tocht maar weinig bezienswaardigheden. Wel heerlijk langs mega hoeveelheden vlier. Ruikt zalig. Blij dat ik mijn siroop al heb. Ook gaaf om een stukje Oostvaardersplassen te zien. Mijn tent staat vlak voor de eerste spatten. Ik kan weer droog koken en eten en daarna mega onweer. De naden van mijn tent zijn perfect waterdicht. De rest helaas van geen meter. Ik vraag me af of spuiten wel gaat helpen. Net als ik denk dat het klaar is: hagel. Goeie grutten. Dat kon ie dan weer wel hebben!Read more

• 11-6 Teroele 87 km

June 11, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

"Het blijft buiïg" was de weersverwachting. Daarom regent het de hele ochtend, soms bijna niet, soms best hard. Tsja, als dat buien zijn, dan klopt het. Gelukkig is de wind inderdaad gedraaid, want hij doet er nog een schepje boven op. Schuin tegen lukt al alleen met moeite. Maar gelukkig heb ik hem vooral mee. Volgens mij een gele kwikstaart gezien! En 100 futen. Zijn ze in Nieuw Zeeland helemaal trots op 3 paartjes..... Omdat ik het gevoel heb dat ik aldoor voor een stuk blauwe lucht uit fiets, doe ik een uitgebreide lunch in "De Kaap" in Urk. En inderdaad: daarna blijft het droog!
    Ondanks dat ik toch moe word, opteer ik voor een leukere, doch iets langere route vanaf Lemmer. Jammer dat ik er pas bij de afslag achter kom dat daar een pont in zit. En die vaart alleen in het weekend. Dus nog verder om. En de camping waar ik op aas bestaat niet. Nu had ik met beleid en overleg er 3 op een rijtje uitgezocht. Maar toch maar even vragen. Nummer 3 bestaat wel, net als 2 blijkt. Toch 3 en niet bij de jachthaven, dat lijkt me rumoerig. Sta ik leuk (in de zon!) op een super rustige camping aan het water, gaat ie de halve avond grasmaaien. Zucht. Gelukkig moet ik muziek studeren. Dus mijn dopjes in en oefenen maar.