15-7 Ballum

July 15, 2021 in Denmark ⋅ ☀️ 22 °C

Ondanks nog 2 kletsjes en naar de kittens kijken, om 8 uur weg. En dat terwijl die rode kat vannacht 2 keer probeerde mijn eten te stelen. Dat had ik al verwacht, dus alles zat goed in de tassen.
    De route Noord langs de spoorlijn heeft infoborden, héél veel Deens en een mini vertaling in Engels en Duits (EU heeft mee betaald, vandaar). Toch leuk. Tønder is ook leuk, minder specta dan gedacht. Maar mijn kont doet nu al zeer, dus ik neem de tijd en wandel een uur rond. De VVV gaat pas om 11.00 open maar er zijn infoborden. Die zijn in het Deens. Vertaling kan met QRcode, maar ja, moet je internet hebben. Goede oefening in gewoon kijken en genieten zonder te weten waar je naar kijkt. Lukt al een beetje. Gelukkig heb ik gisteren beter voorbereid dan de dag ervoor, dus door naar Løgumkloster. Onderweg tracht ik pauze te houden, maar er zijn echt teveel vliegen en horzels. Klooster en kerk zijn mooi, relaxed, stokoud, en het nabijgelegen refugium heeft WiFi waar ik dankbaar gebruik van maak. Ik heb alleen nog geen honger. Dus door naar Ballum. Plan was eerst nog weer zuid, maar dan moet ik alleen maar langer langs een dikke weg weer terug Noord. En het is gelukkig blauwer dan gisteren en het gaat steeds harder waaien. Lekker koel, maar wel schuin tegen. Ik ben heel blij met mijn nieuwe bril! Het valt me niet mee. Ik ben blij als ik een blikje vind en even kan afstappen. De route is een heel stuk langs een "echte" weg al valt het verkeer best mee. Toch minder leuk, maar: er zijn hectometerpaaltjes! Km teller blijkt ondanks de nieuwe banden nog best te kloppen.
    In Ballum nog een kilometer door, want daar zou een natuur camping zijn. Als ik op het blauwe stipje op de app sta en nog niets zie, vind ik het best en waai terug naar de "echte" camping. Prijs valt mee, ze hebben pizza, helemaal fijn, mijn bij elkaar geraapte gratis biertje erbij. Mjum! Alle stormlijnen vast.
    Mijn zadel 1 klikje verzet. Ik zie het verschil niet eens, maar ik hoorde hem klikken. Hopelijk helpt het.
    Ik kan 's avonds mijn trui aan. Lekker hoor. En net als ik wil gaan tanden poetsen, zie/hoor ik een vogel. Kan hem niet vinden in mijn boek. Hij zegt alleen tuut tuut. Foto bij Løgumkloster.