Cango caves & Wilderness

December 12, 2021 in South Africa ⋅ ⛅ 22 °C

Een nieuwe ronde! We gaan de Cango caves in Oudtshoorn. Het schijnt dat dit voor covid zo’n 2000 bezoekers per dag trok. 150 per tour. We zijn nu met 50 (en dat is druk) best triest eigenlijk! Maar wel lekker rustig. Deze grot is mega bigass en is 5/6 km diep. Wij gaan er 600 metertjes in. Echt wel vet. Het is niet eens koud binnen. Blijkbaar hielden ze hier opera concerten tot de jaren 90 omdat iedereen pegels ging jatten. Mensen zijn toch zo irritant.

Na de tour van een uur verlaten we Oudtshoorn waar het erg warm was (31 graden) en vervolgen de reis naar Wilderness. Een plekje waar veel mensen paragliden of een ander soort sportief iets doen. Je hebt een mooi strand met aftakkingen die leiden naar meertjes. Veel dure vakantie osso’s, dus we kunnen over straat banjeren.

Voor we daar aankomen stoppen we in de grote stad George voor een lunchie met koffie.

De boys kijken formule 1 , wij gaan een wijntje en een Savanna (cider) drinken op het strand. S’avonds wandelen we wat en eten we ook op het strand. Verse visch! We gaan slapen in de guesthouse met praaaachtig uitzicht op het meer.