Kaap de goede hoop

December 26, 2021 in South Africa ⋅ ☀️ 17 °C

Vandaag is het voor jullie 2e kerstdag, hier is het boxing day. Een dag dat iedereen vrij is. Wij gaan met onze tourguide Omar naar kaap de goede hoop,muizenberg en chapmans peak.

Kaap de goede hoop ligt nog zo’n 50 km van kaapstad af en we rijden daarheen via Muizenberg, wat een surfstrand is.

Nu af afgeladen vol met locals. Onderweg naar cape point komen we nog baboons tegen, apen ;). 🦍. Het waait enorm bij de vuurtoren maar we zijn er geweest! Kaapstad is leuker hoor. (Kost ook nog eens 30€ pp) goudmijntje hoor.

We rijden terug via Chapmans peak, waar we uitzicht hebben op wolken (zie foto’s). We rijden verder en hij wil ons eigenlijk nog een stukje kust laten zien maar er staat een file van hier tot paramaribo dus dat slaan we wijselijk over.

Uiteindelijk eindigen we in Bo-Kaap bij een restaurantje. No no no zegt Omar, only married man en married woman hier!! Ik dacht hehh wat zeg jij? Maar hij bedoelt natuurlijk een gay bar 😂😂. Niet Omar zn ding dus. Het eten is daar wel wederom erg lekker, net als het behang ;).