• Day 2

Das Deutsche Museum and Marienplatz

May 20, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 22 °C

Сутринта в събота посетихме Das Deutsche Museum - Музей на науката. Беше изключително интересен, вътре имаше изложени експонати на всякакви теми - химия, биология, стопанство, визуални изкуства и измами, възобновяеми източници на енергия, самолети, двигатели, история на фотоапаратите, отражения, мехатроника, медицина, типография и линолеум, космос и ракети, роботи и мостове. Може и да изпускам нещо… пишеше в интернет, че може да се разгледа за 2 часа… 2 часа, ама ако го пробягаш. Ние бяхме 4 часа вътре и даже бързахме. На всяко нещо можеше да седнеш и да го разгледаш в детайл. Имаше много хора и на някои места беше трудно да се вредим. Накрая имаше изложение с физици. Ночко там намери един щанд и меря скоростта на светлината чрез вълни.
    След като се образoвахме всестранно, хапнахме бутерките и картофите с млечна салата, които си носихме на една пейка и се отправихме към центъра.
    Там беше и Das Spielzeugmuseum, който показваше историята на играчките. Намираше се в една кула с въртеливи стълби и се състоеше от 5 етажа, от които само 3 работеха. И там беше интересно, имаше първите праисторически играчки, едни каменни човечета и след това как са се появили фигурките, после куклите, после бебетата кукли и плюшените играчки. Ако трябва да бъдем честни, бяха малко creepy… Бяха изложени и първите Барби кукли и не бяха хич зле, пак бяха на различни теми, Барби на тенис, Барби монтьор, Барби медицинска сестра и т.н.
    Останалото време се разходихме в центъра и хапнахме сладолед и палачинка.
    След това се запътихме към гарата, за да си хванем автобуса и помолихме едно момиче да ни снима ☺️