Satellite
Show on map
  • Day 16

    Cameron highlands

    July 16, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 25 °C

    Opstaan in een vreemd land als je slecht nieuws krijgt, ver weg van je familie, is altijd extra moeilijk. Gelukkig splitst de groep vandaag in twee, zodat ik iets meer tijd voor mezelf heb. Maar eigenlijk wil ik gewoon naar huis..

    Dat is helaas geen optie, dus gaan we door met datgene wat nu even van mij verwacht wordt: de reis begeleiden. In de Cameron highlands is het een stuk frisser dan in de rest van de regio, simpelweg omwille van de hoogte. We zitten immers op 1600m, en dat scheelt toch snel tien graden. Ik had op voorhand een halve dag tour geregeld voor de groep, waarbij ze een bezoek konden brengen aan een theeplantage en het zogenaamde Mossy Forest. Dat bos is quasi permanent gehuld in de mist, en daardoor ook erg vochtig en dus mossig.

    Maar er deed zich noch een andere opportuniteit voor. Deze regio is namelijk ook gekend voor de grootste bloem ter wereld, de rafflesia, een bloem die erg zeldzaam is en maar een week bloeit. De kans dat je ze ziet is dus vrij klein, maar net de dag voor we arriveerden is er eentje open gegaan. Een unieke kans dus, die ik graag aan mijn groep wilde voorleggen. Tot mijn verrassing waren er echter maar twee deelnemers geïnteresseerd, de anderen zagen onder meer op tegen het uurtje wandelen dat ervoor nodig was. Dus splitsen we op: het grootste deel deed enkel de halve dag tour, de andere twee gingen met mij mee naar o.a. de bloem.

    Doordat we maar met drie waren, was het voor mij een rustige en erg aangename dag. De bloem was fantastisch en de tocht er naar toe niet te zwaar, en ook het bezoek aan de theeplantage en het mossy forrest waren de moeite. Tijdens de tour maakten we ook kennis met een 72 jarige Canadees Bert, twee jonge Duitsers en een Sloveens koppel, en die afwisseling van gezichten was ook even fijn.

    Al bij al een mooie dag, maar mijn gedachten blijven bij mijn familie..
    Read more