Satellite
Show on map
  • Day 19

    Khao Sok Nationaal Park

    July 19, 2019 in Thailand ⋅ 🌧 25 °C

    Rond 8u 's morgens stond ons vervoer klaar voor het transport naar Khao Sok Nationaal Park. Het park geldt als een van de mooiste van Thailand, krijtrotsen die uit het water omhoog rijzen, een prachtig zicht. Helaas voor ons... de hele tijd regen. De boottocht die ons uiteindelijk naar onze hutjes moet brengen, duurt een uur en in de gietende regen, is dat voor de meeste deelnemers geen pretje.

    Eenmaal aangekomen draaien de meesten wel bij. De hutjes zijn leuk en het water is warm genoeg om te zwemmen, dus we maken er het beste van. Alleen jammer dat we dit niet kunnen zien bij mooi weer.

    Voor mij persoonlijk is het ook wel aftellen tot het einde nu. Niet alleen omdat ik liever bij mijn familie ben op dit moment, maar ook omdat het begeleiden van de groep wat op mijn gemoed begint te wegen. Vooral het gebrek aan dankbaarheid en de kritiek om de kleinste dingen is op de duur slopend. Wetende dat ik uren en dagen tijd heb geïnvesteerd om de reis zo goed mogelijk te maken, is het wel soms moeilijk om daar weinig dankbaarheid voor terug te krijgen. Het is wellicht een generatieverschil dat speelt, maar de evidentie van gedienstigheid is iets waar ik meer moeite mee heb dan ik verwacht had.

    Dus doorstaan we nog drie dagen kritiek om dan eindelijk wat tijd voor mezelf te hebben. De reis was niet perfect, en ik had dingen beter kunnen doen, maar ik heb mijn best gedaan en heb elke dag alles gedaan wat ik kon voor elke deelnemer van de groep. Ik hoef mezelf dus niks te verwijten, en dat is al veel.
    Read more