Angkor Wat

July 24, 2019 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

Het stond al even op mijn bucket list, maar vandaag bezoek ik eindelijk Angkor Wat. Enfin, niet echt, want ik begin met de grote tour en alle tempels die daar liggen. In de praktijk doe ik dus een negental kleinere tempels rondom, al zijn die niet minder indrukwekkend. Het aantal bezoekers valt goed mee, en op heel wat plaatsen is er zelfs niemand te zien. De mooiste tempels zijn voor mij diegene die echt in de jungle liggen, en vergroeid zijn met de natuur. En op dat vlak steekt Preah Kahn er voor mij wel bovenuit. Echt een indrukwekkende tempel. Ik had er die dag al een stuk of 8 gedaan, en was eerst niet zeker of ik daar ook wel wilde stoppen, maar deed het uiteindelijk toch en bleef er zelfs 2u.

Op het einde van mijn tour kwam ik er ook twee Duitse meisjes tegen, Lisa en Alina, twee dokters. We raakten aan de praat en spraken af om de volgende dagen wat dingen samen te doen.

Rond 15u30 begon het wel te overtrekken, en zette ik me op weg naar de hostel. Dat was nog 30 minuten rijden, en na 5minuten volgde al een wolkbreuk. Ik ging zo snel mogelijk bij iemand thuis schuilen, maar het was al te laat en ik was echt drijfnat. Maar goed, het is hier warm genoeg dus geen probleem