Cambodia
Siem Reap

Here you’ll find travel reports about Siem Reap. Discover travel destinations in Cambodia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Wat Ta Prohm

Yesterday in Cambodia

Heute haben wir die großen Tempel der riesigen Anlage besucht. Mit unserem Tuk-Tuk Fahrer und zwei lieben Neuseeländern, die ich in Battambang kennen gelernt habe, sind wir zum Ticket Büro gefahren und haben uns ein 3 Tagesticket gekauft. Man erhält einen Pass, mit einem Foto von sich, den man bei jedem Tempel vorzeigen muss. Kleiderordnung: Schultern und Knie müssen bedeckt sein. Unser erster Halt war der Wat Ta Prohm, auch bekannt als Tomb Raider Tempel, weil er als Filmkulisse für den Lara Croft Film mit Angelina Jolie diente. Die Bäume des Dschungels ziehen sich durch die Ruinen und schaffen dadurch einen ganz besonderen Eindruck.Read more

Angkor Wat Tempel

October 12 in Cambodia

Die Angkor Wat Tempelanlage ist das größte Highlight von Kambodscha. Sie besteht aus 1000 Tempeln und ist extrem riesig, sodass man mit dem Bus herumfahren muss. Wir haben die 3 berühmtesten Tempel besucht, bei denen auch viele Filme wie Tomb Raider, Indiana Jones oder Transformers 3, gedreht wurden.
    Kleiner Sprachführer:
    Hallo...soksabai
    Danke....au cun
    Sowohl hier als auch in Thailand ist es üblich beim Dankesagen die Hände wie beim Beten zusammenzugeben und den Kopf leicht zu beugen.
    Interessant ist auch, dass sie hier nicht sorry sagen sondern als Entschuldigung lächeln. Sehr verwirrend für Europäer.
    Habe mittlerweile mein nicht scharfes Lieblingsessen entdeckt: Reisnudeln mit Gemüse und Ei und als Getränk eine Kokosnuss :)

Angkor Wat - dag 3

November 17 in Cambodia

Laatste dag Angkor Wat. We zijn heel blij dat we het gedaan hebben. Maar ook dat het gedaan is. Morgen zoeken we wat meer rust en natuur op, weg van de massa toeristen.

Nog een laatste keer op onze trouwe knol van ijzer kruipen, de benen en poep pijnigen om nog wat prachtige tempels te bewonderen.

We deden vandaag de kleine toer. Eerste stop Prasat Kravan, een kleinere tempel maar mooie beeltenissen op de wanden en er lag ook een hond die wat schaduw opzocht. Een voorbode van wat ons te wachten stond. De temperatuur lag nog wat hoger dan de afgelopen dagen en de vermoeidheid eiste zijn tol. Na een bezoekje aan Banteay Kdei en een ‘terras’ met zicht op een meer, Srah Srang stonden we al weer te zweten en te puffen. In de schaduw, een lekkere verse kokosnoot drinken, kan zo deugd doen! En er zit vrij veel in. Met herwonnen energie terug op de fiets gekropen en de volgende tempel bezocht. Ta Prohm staat erom gekend dat het heroverd is door de jungle. Het is dan ook de tempel die voorkomt in een Indiana Jones film. Er zijn inderdaad veel bomen die door en op de muren van de tempel zijn gegroeid. Maar de tempel is voor het toerisme zeer jungle-vrije gemaakt. Spijtig ...
    Tijd om snel te eten en de volgende tempel te bezoeken. Ta Keo is niet heel groot maar we hebben er wel onze hoogtemeters op gemaakt. Steile en kleine trappen leiden ons naar de top. Terwijl de zon nog steeds op ons brandt, zoeken we schaduw op om even uit te rusten. Met nog twee kleine tempels, Thommamom en Chau Say Thevoda, op de terugweg zijn we voor even verlost van tempels.

We springen nog binnen bij Apopo (op aanraden van Annelies ;)), een ontmijningsdienst dat gebruikt maakt van ratten. Deze ratten worden getraind in Morogoro, Tanzania waar Tat zat voor haar thesis. We kregen een rondleiding en een demonstratie hoe de ratten de springstoffen opsporen. Zeer interssant!

Nog een laatste maal eten in Stevens favoriet lokaal restootje en smullen van een heerlijke pad thai.

Siem Reap